آفتاب
در دیدار با وزیر خارجه لبنان

ولایتی: هیچ کس در خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم این کشور تصمیم بگیرد

ولایتی: هیچ کس در خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم این کشور تصمیم بگیرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: هیچ راهی جز همکاری مشترک در منطقه برای مقابله با معضلات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی در دیدار جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به نقش مهم این کشور در منطقه، تصریح کرد: روابط ایران و لبنان در طی این سال‌ها بسیار بسیار متمایز بوده که این موضوع ریشه در تاریخ داشته و همواره ارتباطات فرهنگی و سیاسی بین دو کشور وجود داشته است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به علاقه‌مندی دو ملت و دو دولت برای گسترش روابط‌شان، اظهار کرد: لبنان هم مانند برخی از کشورهای منطقه تحت فشار صهیونیست‌ها و جریان‌های تروریستی و تکفیری قرار داشته و هیچ راهی جز همکاری مشترک در منطقه برای مقابله با معضلات موجود وجود ندارد.

ولایتی تصریح کرد: مقاومت لبنان در برابر تروریست‌ها و جریان‌های تکفیری موجب افتخار است و همین امر مقاومت موجب شده که لبنان موقعیت متمایزی در بین کشورهای منطقه داشته باشد.

ولایتی ادامه داد: روابط ایران و لبنان زمینه مساعدی برای گسترش همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات دارند و ظرفیت دو کشور در این چارچوب بیش از آن چیزی است که الان شاهد آن هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این دیدار به موضوع سوریه اشاره کرد و خطاب به وزیر امور خارجه لبنان اظهار کرد: ایران و لبنان در این زمینه دیدگاه‌های مشترکی دارند.

ولایتی با تأکید بر اینکه ایران با هر گونه دخالت خارجی در سوریه و منطقه مخالف است، افزود: ما می‌دانیم که مقاومت مردم سوریه پشتیبانی ملت و مردم لبنان را به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این دیدار تأکید کرد: هیچ کس در خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم بگیرد که چه کسی در این کشور حکومت کند. این موضوعی است که باید مردم سوریه خود در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کنند.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N993610

وبگردی