آفتاب

آخرین وضعیت لیگ برتر پینگ‌پنگ/ همه منتظر شرایط بازیکنان سرباز

آخرین وضعیت لیگ برتر پینگ‌پنگ/ همه منتظر شرایط بازیکنان سرباز

رییس سازمان لیگ تنیس روی میز ایران می‌گوید تیم های علاقه‌مند به حضور در لیگ پینگ‌پنگ ایران منتظر مشخص شدن وضعیت بازیکنان سرباز هستند و تاکنون شش تیم به صورت شفاهی و یک تیم به صورت کتبی درخواست خود برای حضور در لیگ را اعلام کرده‌اند.

داریوش ضرغام‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین شرایط برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز ایران اظهار کرد: ما نامه‌نگاری‌های خود را با باشگاه‌ها و هیات‌های استان‌های مختلف انجام داده‌ایم اما متاسفانه تاکنون فقط تیم دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده است.

او ادامه داد: برای دادن یک فرصت دیگر به تیمها برای حضور در لیگ، ما آخرین مهلت ثبت‌نام و البته قرعه‌کشی مسابقات را به تعویق انداخته‌ایم و به زودی جلسه‌ای با سردار باران چشمه برگزار خواهیم کرد تا تکلیف بازیکنان سرباز پینگ‌پنگ ایران مشخص شود.

رییس سازمان لیگ تنیس روی میز ایران با بیان اینکه وضعیت بازیکنان سرباز هنوز مشخص نیست، گفت: تیم‌های مختلف به منظور مشخص شدن تکلیف بازیکنان سرباز تاکنون برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی نکرده‌اند و لیست خود را نداده‌اند. البته بر اساس قانون نیز نفرات اول و دوم تیم ملی (نوشاد و نیما عالمیان) و همچنین نفرات سوم و چهارم تیم ملی(افشین نوروزی و پوریا عمرانی) نمی‌توانند در یک تیم حضور داشته باشند.

ضرغام‌پور خاطرنشان کرد: البته تیم رعد قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز در نظر دارد با بازیکنان سرباز در لیگ برتر حضور پیدا کند و این تیم به نظرم به حضور دو بازیکن سرباز نیز در تیمش اکتفا خواهد کرد. البته ما می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که نوشاد و نیما عالمیان به عنوان بازیکن آزاد بتوانند در هر تیمی که دوست دارند حضور پیدا کنند زیرا این بازیکنان تنها منبع درآمدشان لیگ تنیس روی میز است.

او با اشاره به اینکه تاکنون علاوه بر دانشگاه آزاد، شش تیم به صورت شفاهی برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: تیم‌های پتروشیمی، آینده‌سازان، رعد خاتم الانیباء، شهرداری ارومیه، هیات اصفهان و شهرداری تبریز شش تیمی هستند که به صورت شفاهی برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرده‌اند و ما امیدواریم بتوانیم در نیمه اول آبان ماه لیگ را آغاز کنیم.

رییس سازمان لیگ تنیس روی میز ایران با اشاره به فشردگی رقابت‌های امسال،‌ گفت: تلاش می‌کنیم تا لیگ را از نیمه اول آبان ماه آغاز کنیم و تا آخر دی ماه به اتمام برسانیم. با توجه به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک کار بسیار دشواری برای برگزاری لیگ داریم. اگر نتوانیم تا اواخر دی ماه لیگ را به اتمام برسانیم ادامه رقابتها به سال آینده موکول می‌شود.

او به رقم قراردادهای بازیکنان شاغل در لیگ برتر تنیس روی میز اشاره کرد و گفت: به نظرم سال گذشته مبالغی که به بازیکنان داده شد خوب بوده و امسال هم شاهد ارتقای مبلغ قراردادها خواهیم بود. تنیس روی میز بعد از رشته‌هایی چون فوتبال، والیبال و بسکتبال جزو رشته‌هایی است که در آنها گردش مالی خوبی برای بازیکنان وجود دارد.

ضرغام‌پور به حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر تنیس روی میز نیز شاره کرد و گفت: به نظرم حضور این بازیکنان خارجی می‌تواند انگیزه بازیکنان داخلی را بالا ببرد. البته باید شرایطی را فراهم کنیم که این بازیکنان خارجی تنها به حضور در رقابت‌ها اکتفا نکنند و به صورت تمرینی نیز با بازیکنان ایرانی دیدار کنند.

رییس سازمان لیگ تنیس روی میز ایران همچنین به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر پینگ‌پنگ بانوان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه استقبال خوبی از برگزاری لیگ تنیس روی میز بانوان صورت نگرفته تا همچنان شاهد مظلومیت بانوان در ورزش ایران باشیم. ما در نظر داریم تا زمان برگزاری لیگ بانوان را به صورت رفت و برگشت اعلام کنیم تا در آن زمان تیم‌های علاقه‌مند در لیگ برتر بانوان حضور پیدا کنند. به نظرم می‌توانیم شاهد حضور 10 تا 12 تیم در لیگ برتر بانوان باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: لیگ برتر تنیس روی میز ایران جزو پویاترین و قدیمی‌ترین لیگ‌های ورزشی ایران است. امیدوارم با حمایت خوبی که همواره از دیدارهای این لیگ می‌شود امسال نیز شاهد استقبال خوبی از برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز ایران باشیم.

انتهای پیام

کد N993427

وبگردی