آفتاب

داوود اغلو نسبت به نقض حریم هوایی ترکیه هشدار داد

داوود اغلو نسبت به نقض حریم هوایی ترکیه هشدار داد

نخست وزیر ترکیه در پی سرنگوی یک هواپیمای بدون سرنشین از سوی ارتش این کشور نسبت به نقض حریم هوایی ترکیه از سوی هواپیماهای خارجی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در اولین بیانیه رسمی خود بعد از سقوط یک پهپاد ناشناس در مرز بین ترکیه و سوریه گفت: کشورش هر گونه هواپیمای خارجی بدون مجوز در حریم هوایی ترکیه را هدف قرار می دهد.

این درحالی از سوی نخست وزیر ترکیه گفته شده است که هر روز جنگنده های ارتش سوریه، روسیه و نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا در مرز ترکیه و سوریه عملیات نظامی انجام می دهند.

چندی پیش در پی ورود اتفاقی هواپیماهای نظامی روسیه به حریم هوایی ترکیه جنجال رسانه ای گسترده ای علیه روسیه ایجاد شده بود که به نشست وزیران اتحادیه اروپا هم کشیده شد.

داوود اغلو ضمن اعلام خبر سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین توسط این کشور در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت: ترکیه هیچ انحرافی از قوانین داخلی خود را تحمل نخواهد کرد.

وی به هواپیماهای خارجی هشدار داد حریم هوایی ترکیه دارای قوانین مشخصی است که حتی هواپیمای با سرنشین هم بدون مجوز به آن وارد شود مورد هدف قرار می گیرد.

کد N993231

وبگردی