آفتاب
توسط مرکز حقوق بشر بحرین صورت گرفت؛

محکومیت تعرض نظامیان آل‌خلیفه به نمادهای عاشورایی

محکومیت تعرض نظامیان آل‌خلیفه به نمادهای عاشورایی

مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای اقدام نظامیان آل‌خلیفه در تعرض به نمادهای عاشورایی در ایام ماه محرم الحرام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «صوت المنامه»، مرکز حقوق بشر بحرین امروز شنبه به اقدام نظامیان آل خلیفه در تعرض به نمادهای عاشورایی در ایام ماه محرم واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرد.

این مرکز در بیانیه خود با بیان اینکه اقدام نظامیان آل خلیفه در تعرض به نمادهای عاشورایی، نوعی تبعیض آشکار به شمار می رود، تصریح کرد: دولت آل خلیفه به جای اینکه حامی آزادی عقیده در کشور باشد، اقدام به نقض حقوق دینی مردم بحرین می کند.

مرکز حقوق بشر بحرین تأکید کرد: نظامیان آل خلیفه در مبارزه با عقاید دینی شیعیان بحرین، از یک سو اقدام به پایین آوردن پرچم های عاشورایی برافراشته شده می کنند و از سوی دیگر تهدید می کنند که با هرگونه مجالس برگزاری سخنرانی دینی برخورد جدی خواهند کرد.

در بیانیه این مرکز همچنین آمده است: اقدامات نظامیان آل خلیفه گزارش سال ۲۰۱۴ مرکز پژوهش های آمریکا که در آن گفته شده بود دولت بحرین در راستای نابودی یک گروه دینی خاص در کشور قدم می‌دارد را به خوبی اثبات می کند.

اقدامات رژیم آل خلیفه در هتک حرمت به نمادهای عاشورایی از نقاط مختلف کشور با هدف انتقام گیری از مردم بحرین به دلیل برگزاری تظاهرات های گسترده و درخواست آنها برای برآورده شدن خواسته های برحقشان صورت می گیرد.

گفتنی است، هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، نظامیان رژیم آل خلیفه اقدام به جمع آوری نمادهای عاشورایی برای کم رنگ تر شدن هر چه بیشتر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در بحرین می کنند. این نخستین بار نیست که رژیم آل خلیفه به مقدسات اسلامی مردم بحرین اهانت می‌کند و طی سال‌های اخیر بارها به نمادهای عاشورایی حمله و همچنین ده‌ها حسینیه و مسجد را ویران کرده است.

کد N993145

وبگردی