آفتاب
نخست وزیر روسیه:

فقط مردم سوریه می‌توانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند

فقط مردم سوریه می‌توانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند

«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه با اعلام حمایت این کشور از نظام مشروع و مورد حمایت مردم سوریه اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد «پوتین» برای اعزام هیأت روسی را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه امروز در اظهاراتی گفت که هدف از مبارزه این کشور در سوریه حفاظت از «بشار اسد» نبوده، بلکه مبارزه با تروریست ها است.

مدودف در یک مصاحبه تلویزیونی اتهامات وارده به این کشور در خصوص حمله به تروریست ها را رد کرد و افزود: آنچه امروز در سوریه می گذرد، سنگین ترین تبعات اشتباهات سالیان گذشته است. ما برای یک رهبر خاص نمی جنگیم، بلکه به دنبال صیانت از منافع ملی خود هستیم. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور در یکی از سخنرانی های خود اعلام کرده بود که اگر تروریست ها را نابود نکنیم، آن ها به روسیه خواهند آمد. همچنین، دولت قانونی سوریه از ما برای مبارزه با گروه های تروریستی درخواست کمک کرد.

وی در ادامه گفت: مادامیکه دولت سوریه مشروع و برخوردار از پشتوانه مردمی باشد، برای ما مهم نیست که چه کسی در رأس امور قرار خواهد داشت. ما نمی خواهیم که گروه تروریستی داعش بر سوریه حکومت داشته باشد؛ حکومت سوریه باید مشروع و مردمی باشد.

نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرد: امتناع آمریکا از پذیرش هیأت روسی برای حل و فصل بحران در سوریه هیچ ارتباطی با روابط شخصی میان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و همتای روس خود ندارد.

مدودف تصریح کرد: مردم سوریه تنها کسانی هستند که باید برای اداره امور خود در این کشور تصمیم گیری کنند. در حال حاضر اسد رئیس جمهور مشروع این کشور است.

گفتنی است، سه شنبه گذشته، پوتین گفته بود که مسکو ارسال هیأت نمایندگی روسی به سرپرستی مدودف را به واشنگتن به علاوه تشکیل جلسه ای در مسکو درباره جنگ داخلی در سوریه پیشنهاد داد؛ اما واشنگتن آن را رد کرده بود.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد N992933

وبگردی