آفتاب

قرارداد 360 میلیون یورویی برای نوین‌سازی راکتور بلغارستان

قرارداد 360 میلیون یورویی برای نوین‌سازی راکتور بلغارستان

روس اتم روز جمعه اعلام کرد که این شرکت با تنها نیروگاه هسته‌ای بلاروس کوزلودوی قراردادی امضا کرده است تا تجهیزات تولید نیروی یکی از راکتورهای 1000 مگاواتی این نیروگاه را نوین سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روس اتم شرکت سازنده راکتورهای هسته‌ای روسیه، در بیانیه ای اعلام کرد:‌ ارزش کلی این قرارداد 24/7 میلیون یورو است و چارچوب زمانی حمل تجهیزات مرکزی برای واحد پنج ، 500 روز در نظر گرفته شده و انتظار می رود تمام بروز رسانی تا ماه می 2018 به پایان برسد.

در حالیکه بلغارستان تلاش می‌کند تا بر هزینه‌های الکتریسیته این کشور که به طور سیاسی حساسیت برانگیز شده است،‌سرپوش بگذارد این کشور حوزه بالکان فعالیت ها را بر افزایش طول عمر دو راکتور هسته‌ای به مدت 30 سال که توسط شوروی سابق ساخته شده بود، تشدید کرده است.

نیروگاه کوزلودوی واقع در رودخانه دانوب در مرز رومانی حدود 35 درصد الکتریسیته بلغارستان را تولید می‌کند و یکی از منابع انرژی ارزان قیمت به شمار می رود.

بلغارستان که 360 میلیون یورو برای روزآمد کردن راکتورهای خود به منظور پرهیز از افزایش قیمت انرژی در نظر گرفته ، ائتلافی را با شرکت های رزنبرگواتم و روس اتم سرویس، واحدهای روس اتم و الکتریسیته دو فرانس شرکت قدرتمند فرانسوی برای روز آمد کردن واحد 5 به کار گرفته است.

انتهای پیام

کد N992879

وبگردی