آفتاب

انتقاد شدید رهبران احزاب مخالف ترکیه از داووداوغلو

انتقاد شدید رهبران احزاب مخالف ترکیه از داووداوغلو

هنوز انتقادهای دو حزب مخالف یعنی حزب دموکراتیک خلق و حزب مردم جمهوری خواه علیه احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه درباره حادثه اخیر تروریستی در آنکارا ادامه دارد و رهبران هر دو حزب بر حاکمیت فضای خطرناک بر کشور به دلیل خلا قدرت در ترکیه تاکید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق با کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه درباره حوادث اخیر در ترکیه در آستانه انتخابات سراسری در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دمیرتاش پس از این دیدار در جمع خبرنگاران مدعی شد که دولت در روند تحقیقات و رسیدگی به حادثه اخیر تروریستی در آنکارا توسط قضات دخالت می‌کند و آنها با فشار دولت نمی‌توانند نکات مبهم این حادثه را روشن کنند.

وی ادامه داد که به هنگام وقوع این حادثه، دادستان مسوول رسیدگی به این پرونده به وی گفته بود که میان عاملان انفجار در آنکارا و حادثه انفجار در دیاربکر و سوروچ ارتباطاتی وجود دارد.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، پلیس بر اساس ویدئوهای ضبط شده به هنگام وقوع حادثه، قویا بر این باور است که برادر شیخ عبدالرحمان آلاگوز، عامل حادثه انتحاری در سوروچ در ماه ژوئیه در حادثه تروریستی آنکارا دست دارد. یونس عمره آلاگوز پیش از انفجار دو بمب در کنار ایستگاه قطار در آنکارا دیده شده است.

دمیرتاش اضافه کرد: قضات می‌توانند به راحتی همه مسایل پنهان این حادثه تروریستی را روشن کنند، البته در صورتیکه سیاستمداران در این روند دخالتی نداشته باشند. اما همانگونه که می‌بینیم دولت دخالتهایی در این‌باره دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روابطی وی میان داعش و دولت ترکیه وجود دارد، گفت: دولت از محافظت آنها خشنود است.

دمیرتاش اضافه کرد: من اعلام کرده‌ام که به دلیل نبود دولت، خلائی در کشور وجود دارد. اکنون ترکیه در دوره انتقالی است و کشور توسط یک نخست وزیر موقتی اداره می‌شود که حتی نمی‌داند نیاز است از مردم عذرخواهی کند. هنوز وی منتظر عذرخواهی از طرف ما است! اما وی باید از ملت ترکیه عذرخواهی کند.

هم چنین به نقل از روزنامه حریت، قلیچداراوغلو پس از این دیدار گفت: اکنون آقای داووداوغلو سنگینی حوادث اخیر در آنکارا را بر روی خود تحمل می‌کند. اظهارات اخیر او بسیار تناقض آمیز است. من این اظهارات را با نگرانی دنبال می‌کنم.

در این دیدار دو طرف از مردم خواستند که امید خود را از دست ندهند و بر حفظ کانالهای گفت‌وگو در سیاست برای حفظ سلامت با وجود همه اتفاقات تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N992801

وبگردی