آفتاب

مدودف:‌ اقدامات ائتلاف آمریکا علیه داعش بی‌نتیجه بوده است

مدودف:‌ اقدامات ائتلاف آمریکا علیه داعش بی‌نتیجه بوده است

نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه ای با برنامه "اخبار روز شنبه" گفت: ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف،‌ نخست وزیر روسیه در مصاحبه ای با برنامه اخبار روز شنبه گفت: داعش درحال گسترش فعالیت خود است. تنها مداخله روسیه اوضاع را در سوریه تغییر داده است. برای همه کاملا مشخص شده که نتیجه فعالیت آمریکا در سوریه در منطقه کاملا بی تاثیر بوده است.

وی همچنین امتناع آمریکا در برگزاری مذاکره برای اوضاع سوریه را از کوته بینی این کشور دانست و ادامه داد: آنها می گویند که به دنبال این مذاکره نیستند. این روند به عقیده من از کوته بینی و موضع ضعف آمریکاست چون کشورها و رهبران قدرتمند که مسئولیت کارهای خود را می پذیرند به برگزاری چنین مذاکراتی تن می دهند حتی اگر اوضاع به نفعشان نباشد.

نخست وزیر روسیه در ادامه مصاحبه خود خاطر نشان کرد: روسیه هرگز برگزاری چنین مذاکره ای را رد نکرده است.

در همین حال،‌ وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست میان میخاییل بوگدانف، فرستاده ویژه رییس جمهوری در امور خاورمیانه و آفریقا با هیاتی از حزب ملی گرای اجتماعی سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، مسکو از جامعه جهانی می خواهد تا به بیرون راندن افراط گرایان از سوریه کمک کند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف به تبادل نظرات درباره تحولات در سوریه پرداختند. طرف روس بیشتر بر روی ضرورت انسجام اقدامات بین‌المللی برای مقابله و بیرون راندن افراط گرایان از سوریه و اجرای یک روند سیاسی معتبر به وسیله مذاکره ملی در داخل سوریه و برمبنای معاهده ژنو در 30 ژوئن 2012 تمرکز داشت.

انتهای پیام

کد N992695

وبگردی