آفتاب

یکی از مقامات مهم برزیل به مخفی کردن 16 میلیون دلار متهم شد

یکی از مقامات مهم برزیل به مخفی کردن 16 میلیون دلار متهم شد

دادستانان برزیل اعلام کردند، در تازه‌ترین تغییر در چالش سیاسی که بزرگترین کشور آمریکای لاتین را گرفتار کرده، یکی از مقامات مهم در روند استیضاح رئیس جمهوری برزیل به مخفی کردن حدود 16 میلیون دلار سرمایه غیرقانونی متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ادواردو کانها، رئیس مجلس عوام کنگره برزیل در مرکز توجهات قرار دارد چرا که آماده می‌شود تا در خصوص اینکه آیا دادخواست‌ها در خصوص استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل باید پیش برود یا خیر حکمی صادر کند.

اما پس از آنکه ادواردو کانها به دریافت میلیون‌ها دلار رشوه در جریان توطئه فساد گسترده که منجر شد مدیران اجرایی برزیل به سیاستمداران رشوه داده و از شرکت نفت دولتی "پتروبراس" اختلاس کنند، وی همچنین برای زندگی سیاسی خود نیز مبارزه می‌کند.

دادستان‌های برزیل روز جمعه به شرح این اتهامات پرداخته و گفتند، ادواردو کانها بیشتر از آنچه که قبلا گزارش شده بود ثروتمند شده و این پول را در حساب‌های بانکی در سوئیس مخفی کرده است.

این دادستان‌ها در بیانیه‌ای گفتند: مدارک کافی وجود دارد که حساب های بانکی در خارج از کشور اعلام نشده‌اند و مطمئنا ادواردو کانها این پول را از کارهای خلاف بدست آورده است. پول‌هایی که او مخفی کرده نزدیک به 16 میلیون دلار برآورد شده است.

دادستان ها تاکید کردند که کانها تنها نیم میلیون دار از این مبلغ را اعلام کرده است.

ادواردو کانها با تهدید برکناری از سمت ریاست مجلس عوام و از دست دادن قدرتش در انجام روند استیضاح روسف رو به رو است.

روسف هم‌اکنون به دلیل فساد در شرکت ملی نفت برزیل موسوم به پتروبراس و رسوایی آن به چالش کشیده شده است. نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد، تقریبا دو سووم مردم برزیل از استیضاح رئیس‌جمهوری کشورشان به دنبال رسوایی پتروبراس استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

کد N992632

وبگردی