آفتاب
فولادگر تاکید کرد

ضرورت همکاری قوای سه گانه برای اجرای برجام در جهت منافع ملی

ضرورت همکاری قوای سه گانه برای اجرای برجام در جهت منافع ملی

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با تاکید بر اینکه قوای سه گانه باید نحوه اجرای صحیح برجام را رصد کنند،‌ گفت: در این مقطع حساس هر سه قوه باید کمک کند تا برجام به درستی و در جهت منافع ملی کشور اجرایی شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله وارد شدن به فاز اجرایی شدن برجام هستیم که لازم است قوای سه گانه اجرای صحیح برجام را رصد کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به طرح مصوب مجلس در مورد اجرای برجام گفت: مجلس طرحی را به تصویب رساند که برجام در جهت منافع ملی اجرایی شود چون مجلس در شرایطی بود که نمی‌توانست برجام را رد و یا تایید مطلق کند، به همین دلیل به تصویب قانونی مبادرت ورزید که از قبل آن دولت ملزم به اقدام متناظر در قبال عملیات طرف‌های مقابل شود به طوری که اگر آنها با بد عهدی به تعهداتشان عمل نکردند ما نیز اقدامات متقابل انجام دهیم.

فولادگر با بیان اینکه مجلس از طریق این قانون مصوب بر روند اجرای برجام نظارت دارد گفت: قوه قضاییه نیز می‌تواند از طریق حقوق بین الملل نحوه اجرای برجام را رصد کند.

این عضو کیمسیون صنایع و معادن با بیان اینکه دولت باید از طریق وزارت خارجه بر نحوه اجرای صحیح برجام نظارت داشته باشد گفت:به طور کلی هر سه قوه باید با همکاری یکدیگر امور را به گونه‌ای پیش ببرند که برجام در جهت منافع ملی اجرایی شود.

وی ادامه داد:از این مقطع به بعد باید قوای سه گانه و شورای امنیت ملی مراقب باشد تا طرف مقابل بدعهدی و نقض عهد نکند تا برجام در جهت منافع و خواسته‌های ملت اجرایی شود.

فولادگر در پایان گفت:ما منتظریم تا بعد از گزارش آرا شاهد برداشته شدن تحریم‌ها باشیم و بعد از آن فعالیت‌های هسته‌ای به خصوص تحقیق و توسعه ادامه پیدا کند که اینها همه منوط به این است که قوای سه گانه اجرای صحیح برجام را همواره رصد کنند.

انتهای پیام

کد N992527

وبگردی