آفتاب

پیش‌نویس قطعنامه استقرار ناظران بین‌المللی در قدس روی میز شورای امنیت

پیش‌نویس قطعنامه استقرار ناظران بین‌المللی در قدس روی میز شورای امنیت

نماینده فرانسه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی این کشور برای استقرار ناظران بین‌المللی به اماکن مقدس شهر قدس را به شورای امنیت ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله "لو فیگارو" فرانسه با اعلام ارائه پیش‌نویس این قطعنامه توسط فرانسوا دلاتر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل نوشت: کشورهای عضو شورای امنیت به زودی این طرح را مورد بررسی قرار داده و در صورت توفق تمامی اعضا، رئیس شورای امنیت بیانیه‌ای در این خصوص صادر خواهد کرد.

مجله لوفیگارو به نقل از منابع آگاه نوشت، در این پیش‌نویس استقرار ناظران مستقل بین‌المللی به قدس با هدف توقف هتک حرمت مسجد الاقصی و پایان بخشیدن به حوادث فعلی در این مسجد مطرح شده است.

پیشتر ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، دخالت فوری شورای امنیت برای پایان دادن به حملات علیه فلسطینی‌ها و مقدسات مذهبی در فلسطین توسط مسئولان رژیم صهیونیستی را خواستار شده و از سازمان ملل خواست حمایت‌های بین‌المللی از فلسطینیان را فراهم کند.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با اشاره به اینکه ده‌ها فلسطینی به دلیل استفاده سربازان صهیونیستی از گلوله‌های جنگی و یا پلاستیکی زخمی یا کشته شده‌اند، خشونت‌ها در غزه و کرانه باختری را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N992396

وبگردی