آفتاب

هلند، روسیه را به اخلال در تحقیقات سقوط هواپیمای ام اچ 17 متهم کرد

هلند، روسیه را به اخلال در تحقیقات سقوط هواپیمای ام اچ 17 متهم کرد

وزیر خارجه هلند، روسیه را به ایجاد اختلال در سرنوشت پرواز ام اچ 17 با انتقادات مداوم از گزارش نهایی این فاجعه، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوت کوئندرس، وزیر خارجه هلند پیش از جلسه کابینه هفتگی در این باره گفت: برداشت من این است که روسیه در این مقطع از گزارش نهایی فاجعه سقوط پرواز ام اچ 17 رضایت ندارد و ترجیح می‌دهد اذهان را در قبال آن آشفته کند.

کوئندرس در ادامه عنوان کرد که تلاش‌های وی برای گفت‌وگو با همتای روسی‌اش درباره این مساله تاکنون موفق نبوده است.

گزارش نهایی تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مالزیایی ام اچ 17 در مناطق شرقی اوکراین در 17 ژوئیه 2014 اوایل هفته گذشته با این نتیجه منتشر شد که این هواپیما توسط یک موشک زمین به هوای ساخت روسیه ساقط شده است.

در این گزارش آمده است: تمامی 298 مسافر و خدمه این هواپیمای بوئینگ 777 که اکثر آنها هلندی بودند براثر برخورد موشک روسی باک (BUK) کشته شدند.

کشورهای غربی و کی‌یف معتقدند، این موشک از منطقه تحت کنترل شورشیان حامی روسیه شلیک شده است اما مسکو چنین ادعایی را رد کرده و در عوض ارتش اوکراین را مقصر می‌داند.

اکنون تحقیقات کیفری نیز در این باره در جریان است اما تحلیل‌گران معتقدند احتمال دادگاهی کردن عوامل این حادثه عملا وجود ندارد.

وزیر خارجه هلند معتقد است روسیه اکنون تمایلی به ادامه این روند ندارد.

انتهای پیام

کد N992271

وبگردی