آفتاب

600 هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دیم

600 هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دیم

معاون مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان از برگزاری گردهمایی ملی کشت دیم در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 600 هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دیم است.

دکتر «طهماسب حسین‎پور» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: لرستان از جمله استان‎هایی است که بیشترین سطح زمین‎های کشاورزی آن زیرکشت محصولات دیم بوده که این آمار حدود 600 هزار هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه در کشور گردهمایی کشت دیم در یکی از استان‎ها برگزار می‎شود که امسال در لرستان بیست و یکمین دوره‌ی این مراسم انجام می‌شود.

حسین‎پور با بیان این‌که این گردهمایی در 17 و 18 شهریورماه انجام می‌شود، ادامه داد: در این همایش معاون بهبود تولیدات گیاهی و سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی شرکت دارند، هم‌چنین روسای مراکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان‎ها نیز در این مراسم حضور می‌یابند.

معاون مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: هدف از این گردهمایی بررسی مسائل روز کشاورزی دیم، تولیدات سال‎گذشته و افزایش تولید محصولات دیم در واحد سطح است.

وی یادآور شد: این کار باعث هم‎اندیشی متخصصان و کارشناسان مجرب علم زراعت شده و افراد می‎توانند از تجارب هم در کشت بیشتر و باکیفیت بهتر استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N992209

وبگردی