آفتاب
سفیر ایران در شورای امنیت:

زنان و دختران به هدفی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شدند

زنان و دختران به هدفی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شدند

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: زنان و دختران در بخش‌هایی از منطقه به هدفی برای گروه‌های تروریستی و افراط گرایان تبدیل شده و قربانی تجاوز و بردگی جنسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه امروز شورای امنیت که در خصوص موضوع زنان، صلح و امنیت برگزار شد، اظهارداشت: منازعات بویژه در منطقه خاورمیانه ابعاد جدیدی به خود گرفته و موجب شده تا در بخش‌هایی از منطقه زنان قربانی تروریسم و خشونت افراطی شوند.

وی افزود: گسترش افراط گرایی خشونت آمیز و ایدئولوژی تکفیری، حیات و حقوق زنان را به شکل بی سابقه‌ای در منطقه تهدید می‌‌کند. این ایدئولوژی خطرناک محدود به منطقه ما نخواهد شد و سایر مناطق جهان را نیز تهدید می‌کند.

دهقانی گفت: زنان و دختران در بخش‌هایی از منطقه به هدفی برای گروه‌های تروریستی و افراط گرایان تبدیل شده و قربانی تجاوز و بردگی جنسی می‌شوند.

وی از اینکه زنان و دختران به شکل فجیعی قربانی بمباران‌ها در یمن هستند، اظهار تأسف شدید کرده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اقدامات وحشیانه گروه‌های افراطی تروریستی علیه غیرنظامیان بویژه زنان را قویاً محکوم می‌کند.

کد N992188

وبگردی