آفتاب
سامانتا پاور:

به این نتیجه رسیده ایم که آزمایش موشکی ایران ناقض تحریم ها است

به این نتیجه رسیده ایم که آزمایش موشکی ایران ناقض تحریم ها است

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد تحقیقات واشنگتن نشان می دهد که آزمایش موشکی اخیر ایران ناقض تحریم های سازمان ملل بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر ادعاهای پیشین خود در مورد آزمایش موشکی ایران را تکرار کرد. وی گفت ایران در روز دهم اکتبر موشکی میان برد را آزمایش کرده که آشکارا نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه مدعی شد این موشک قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را داشته است. پاور تاکید کرد آمریکا در حال تهیه گزارشی برای ارائه به کمیته تحریم‌های شورای امنیت در همین باره است.

وی ضمن ابراز نگرانی از آزمایش موشکی اخیر ایران ادعا کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که ایران در ۱۰ اکتبر یک موشک میان‌برد را مورد آزمایش قرار داده که این اقدام نقض آشکار قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت است.

گفتنی است «موشک عماد» که در روزهای اخیر برای آزمایش پرتاب شده است، موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

پیش از این نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد نیز از کمیته تحریم‌ های ایران در شورای امنیت این سازمان خواست آزمایش موشک عماد توسط این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

 

 

کد N991908

وبگردی