آفتاب

مخالفت تل آویو با حضور نیروی بین المللی در مسجد الاقصی

مخالفت تل آویو با حضور نیروی بین المللی در مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی با هر گونه حضور نیروهای بین المللی در قدس شرقی به درخواست فلسطینیان، مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، تل آویو در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع اراضی اشغالی برگزار شده بود، اعلام کرد: تحت هیچ شرایطی حضور نیروهای بین المللی در مسجد الاقصی را نخواهد پذیرفت.  

«دیوید رویت» معاون نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت: اجازه دهید با وضوح کامل بگویم که اسراییل هرگز با هر گونه حضور بین المللی در جبل الهیکل (مسجد الاقصی) موافقت نخواهد کرد.

وی مدعی شد که این اقدام به منزله تغییر وضع موجود در اماکن مقدس خواهد بود. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه نشست فوق العاده ای را برای بررسی تشدید درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در قدس اشغالی و سایر مناطق فلسطین برگزار کرد.

در همین حال ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل گفت: نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل ظهر روز پنجشنبه با برگزاری نشستی، نماینده اردن را به تماس با رئیس شورای امنیت برای برگزاری این نشست مکلف کردند.

وی گفت: شورای امنیت باید با محکوم کردن این جنایت و متوقف کردن آن و اجبار رژیم صهیونیستی به بیرون کشیدن تسلیحات به ویژه از قدس شرقی و اجازه به تمام مسلمانان برای انجام شعائر مذهبی، به مسئولیت خود عمل کند.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و زمان متوقف کردن اقدامات این رژیم و مجبور کردنش به پایبندی به تعهدات قانونی و عدم فرار از مجازات به خاطر ارتکاب جنایت های جنگی علیه ملت ما فرا رسیده است.

از سوی دیگر ۵ شهروند فلسطینی روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند که ۳ نفر از آنها در غزه و دو نفر دیگر در کرانه باختری شهید شدند.

نظامیان صهیونیست راهپیمایی شهروندان فلسطینی در مناطق مخلتف فلسطین را متفرق کردند که در نتیجه آن میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بعد از برگزاری نماز جمعه در شهر رام الله و بیت لحم درگیری به وجود آمد.

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی هر روز به این مکان مقدس یورش می برند که این امر منجر به وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان و صهیونیست ها شده است.

کد N991905

وبگردی