آفتاب
ریاض منصور خواستار شد:

توقف تجاوز وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان علیه فلسطینی ها

توقف تجاوز وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان علیه فلسطینی ها

نماینده فلسطین در سازمان ملل مداخله فوری شورای امنیت برای توقف تجاوز وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین در اراضی اشغالی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل گفت: شورای امنیت بعد از کشتار الخلیل به دست شهرک نشین صهیونیست قطعنامه ۹۰۴ را صادرکرد و خواستار حفاظت از سرزمین ما و حضور نیروهای بین المللی و گرفتن سلاح از دست شهرک نشینان شد، ما بار دیگر خواهان اجرای این قطعنامه هستیم.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل که در جلسه شورای امنیت در نیویورک سخن می گفت، عنوان کرد: اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از ابتدای ماه جاری منجر به شهادت ۳۵ نفر شده که شمار زیادی از آنها کودک هستند.

وی ادامه داد: ما شاهد کشته شدن شهروندان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست بودیم و تنها دلیل این اقدام وحشیانه راهپیمایی اعتراضی شهروندان ما علیه وحشیگری و اشغالگری بود. همچنان مسجد الاقصی در معرض تجاوزات بی وقفه نظامیان و عناصر افراطی صهیونیست قرار دارد و این اقدام منجر به تحریک احساسات ملت ما می شود.

منصور، رژیم صهیونیستی را مسئول شرایط به وجود آمده دانست و گفت: این رژیم باید به خاطر نقض مکرر حقوق بشر مورد پیگرد و مجازات قرار گیرد.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و زمان متوقف کردن اقدامات این رژیم و مجبور کردنش به پایبندی به تعهدات قانونی و عدم فرار از مجازات به خاطر ارتکاب جنایت های جنگی علیه ملت ما فرا رسیده است.

وی گفت: شورای امنیت باید با محکوم کردن این جنایت و متوقف کردن آن و اجبار رژیم صهیونیستی به بیرون کشیدن تسلیحات به ویژه از قدس شرقی و اجازه به تمام مسلمانان برای انجام شعائر مذهبی، به مسئولیت خود عمل کند.

طی روزهای اخیر مناطق مرزی نوار غزه شاهد درگیری های مداوم با نظامیان صهیونیست و معترضان فلسطینی بوده است.

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی هر روز به این مکان مقدس یورش می برند که این امر منجر به وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان و صهیونیست ها شده است.

کد N991870

وبگردی