آفتاب

درخواست اکوادور از انگلیس مبنی بر خروج چند ساعته آسانژ از سفارت

درخواست اکوادور از انگلیس مبنی بر خروج چند ساعته آسانژ از سفارت

مقامات اکوادور از دولت انگلیس درخواست کردند که به جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس اجازه دهند پناهگاه خود را در سفارت این کشور در لندن برای مدت کوتاهی برای انجام معاینات پزشکی ترک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اما انگلیس در پاسخ به درخواست دولت اکوادور اعلام کرد که وی می تواند برای معاینات پزشکی سفارت را ترک کند اما در صورت ترک سفارتخانه دستگیر خواهد شد.

ریکاردو پاتینو وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد که‌ آسانژ به دلیل احساس درد در ناحیه شانه که از سه ماه پیش تاکنون این درد ادامه دارد، نیاز است که ام. آر.آی انجام دهد. آسانژ از ماه ژوئن سال 2012 در سفارت این کشور به سر می برد.

پاتینو اعلام کرد که ما تنها برای چند ساعت خواهان محافظت هستیم که وی بتواند خارج از سفارت این معاینه پزشکی را انجام دهد.

در همین راستا وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که به هیچ وجه ما مانع برای دسترسی آقای آسانژ به معاینات پزشکی ایجاد نمی‌کنیم و این مساله را به صراحت به دولت اکوادور اعلام کرده ایم اما به هنگام خروج از سفارت این کشور در لندن وی دستگیر می شود.

روز دوشنبه پلیس انگلیس یک گارد 24 ساعته را از ساختمان سفارت خارج کرد، اما پلیس اعلام کرد که آنها یک گروه دیگر برای دستگیری آسانژ به هنگام ترک وی از سفارتخانه اعزام خواهند کرد.

هم چنین پاتینو اعلام کرد که گزینه دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه صلیب سرخ یک ام.آر.آی قابل حمل را برای انجام معاینات پزشکی به سفارت بیاورد.

انتهای پیام

کد N991624

وبگردی