آفتاب

برگزاری راهپیمایی میثاق با امام حسین (ع) پس از نماز جمعه تهران

برگزاری راهپیمایی میثاق با امام حسین (ع) پس از نماز جمعه تهران

نمازگزاران این هفته نماز جمعه تهران، در راهپیمایی میثاق با امام حسین (ع) خواستار حمایت قانونی مسئولان قوای سه‌گانه کشور از آمران به معروف و ناهیان از منکر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این راهپیمایی که پس از نماز جمعه این هفته تهران از دانشگاه تهران تا میدان فلسطین برگزار شد، راهپیمایان با در دست داشتن پرچم‌های قرمز که بر روی آن شعارهای عاشورایی نوشته شده بود امام حسین (ع) را برپا کننده امر به معروف و نهی از منکر دانسته و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این فریضه شدند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای «امر به معروف ره حسین (ع) است/ کشته این راه خود حسین است»، «مرگ بر آل سعود»، «سکوت و ترس بیجا عامل ذلت ماست»، «حسین، حسین شعار ماست/ شهادت افتخار ماست» و «لااله الاالله» در میدان فلسطین حرکت می‌کردند.

در پایان راهپیمایان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی‌دفاع در یمن و سوریه رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این کشتارها دانستند و از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری تقاضا کردند تا جهت پایان دادن به این کشتارها اقدام کنند.

همچنین قطعنامه پایانی راهپیمایی میثاق با امام حسین (ع) قرائت شد که در بخش‌هایی از آن آمده است: امیدواریم سخنان مقام معظم رهبری که در آغاز سال جاری در رابطه با اینکه امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمام حرکات اسلام است از سوی مسئولان کشورمان جدی گرفته شود.مسئولان باید این سخنان را در تمام مسائل کشور اجرا و جهت تحقق آن تلاش کنند.

در این قطعنامه از حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه برقراری امر به معروف و نهی از منکر در کشور سپاسگزاری شد و همه مسئولان کشور را در قبال انجام این فریضه مسئول دانستند.

همچنین در بخش‌ دیگری از این قطعنامه اعلام شد: با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زمینه‌های اجرای احکام اسلامی را توسط مردم فراهم کند.

در پایان نیز از مسئولان کشور و روسای قوای سه‌گانه درخواست شد تا ضمن داشتن توجه ویژه به اجرای امر به معروف و نهی از منکر تمام توان خود را به کار گیرند تا جوانان به انحراف کشیده نشوند و ابتذال در کشور گسترش نیابد. همچنین ترویج اخلاق اسلامی نیز در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام

کد N991585

وبگردی