آفتاب

دیدار مهمان‌پرست با مسئولان لیتوانی

دیدار مهمان‌پرست با مسئولان لیتوانی

رامین مهمان‌پرست، سفیر کشورمان در لیتوانی روز گذشته با چند تن از مسئولان این کشور ازجمله وزیر آموزش و علوم دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رامین مهمان‌پرست در شهر ویلنیوس با خانم آدرونه پیترینیه، وزیر آموزش و علوم لیتوانی ملاقات کرد و به تشریح زمینه‌های همکاری‌های دانشگاهی دو کشور پرداخت.

سفیر کشورمان این مسئله را از جمله موضوعات اساسی مربوط به توسعه روابط ایران و لیتوانی برشمرد.

در این دیدار وزیر آموزش و علوم لیتوانی نیز ضمن استقبال از همکاری های علمی ، دانشگاهی آمادگی کشورش را برای فراهم نمودن زمینه تحصیل دانشجویان بیشتری از کشورمان در لیتوانی اعلام نمود.

وزیر آموزش و علوم لیتوانی آموزش را از اولویت‌های اصلی کشورش خواند و تاکید کرد هم اکنون دوره های زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه ویلنیوس تدریس می‌شود.

وزیر آموزش و علوم لیتوانی با ابراز امیدواری برای بازدید از کشورمان در آینده ، حمایت خود را از ارتباط و همکاری مستقیم دانشگاه های دو کشور اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در ملاقات جداگانه‌ای در لیتوانی با معاون وزیر فرهنگ این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد .

مهمان پرست در این جلسه ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای سفر وزیر فرهنگ لیتوانی به کشورمان ، امضای موافقتنامه فرهنگی را در طول این سفر امکان پذیر دانست.

معاون وزیر فرهنگ لیتوانی نیمه نخست سال آینده میلادی را زمان مورد نظر برای انجام سفر رسمی وزیر لیتوانیایی مد نظر دانست و تاکید کرد: وزیر در راس سفر هیاتی متشکل از نمایندگان موسسات فرهنگی ، موزه ها ، آرشیو و دیگر نهادهای مرتبط فرهنگی به ایران عزیمت خواهد نمود.

وی همچنین اشاره کرد که هنر ایرانی از جمله سینما، نگارگری، فرش بافی و ... علاقه مندان زیادی در لیتوانی دارد.

مهمان‌پرست در ادامه دیدارهای خود با مسئولان موزه هنر لیتوانی در خصوص توسعه روابط و همکاری موزه های هنر دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرف لیتوانیایی اظهار داشت در سال 2017 پروژه خاصی برای در معرض نمایش قرار دادن آثار مینیاتور ایرانی در موزه هنر لیتوانی در دستور کار موزه می‌باشد.

انتهای پیام

کد N991446

وبگردی