آفتاب
احمدی:

نگاه رهبری استفاده از دانش جوانان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

نگاه رهبری استفاده از دانش جوانان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس بر لزوم استفاده از ظرفیت های جوانان صاحب اندیشه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

حجت الاسلام موسی احمدی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نگاهی استراتژیک و زیربنایی به موضوع اقتصاد مقاومتی دارند و معتقدند اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را از رکود و وابستگی به نفت نجات دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدام عملی و اجرایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته، تصریح کرد: ستادی که اخیرا در این زمینه تشکیل شده و معاون اول رییس جمهو مدیریت آن را بر عهده دارد نیز بیشتر در بخش نظریه پردازی و تئوریک ورود کرده در حالیکه نگاه حضرت آقا نتیجه گرایی است زیرا ایشان تنها راه نجات و برون رفت اقتصاد را اقتصاد مقاومتی می داند.

وی اضافه کرد: رهبری معتقدند باید با سرعت و با استفاده از دانش روز و توان جوانان در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز ورود کرد چرا که هر جا جوانان وارد عرصه ای شده اند انقلابی عمل کرده اند و توانسته اند با نگاه های تیزبین تحول گرایانه، تحولات مثبتی را شکل دهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نگاه رهبری این است که از جوانان صاحب فکر و اندیشه استفاده شود چرا که آنها می‌توانند معجزه کنند پس باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف معظم له گام برداریم و شاهد این باشیم که اقتصاد ما سوای از اقتصاد دنیا با ظرفیت، پتانسیل و انرژی کشور توانسته نجات پیدا کند.

احمدی با بیان اینکه جوانان نخبه با توانمندی های فکری و اندیشه خود توانسته اند معجزه کنند، گفت: هر جا جوانان در بخش فناوری‌های جدید، شرکت های دانش بنیان و حتی انرژی هسته ای ورودی به علم داشته اند آن را به صنعت تبدیل کرده اند در حالیکه متاسفانه در کشور ما گاهی به جای اینکه علم تبدیل به صنعت شود به دلیل نبودن ظرفیت به تجاری سازی علمی رو آورده اند.

وی در پایان نگاه رهبری به تحقق اقتصاد مقاومتی را نگاهی ژرف اندیشانه و دوراندیشانه خواند و بر لزوم شناخت ظرفیت های علمی جوانان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N991391

وبگردی