آفتاب
یک عضو مجمع نیروهای خط امام:

برخی مداحان با سیاسی‌کاری به دنبال منافع جناحی هستند

برخی مداحان با سیاسی‌کاری به دنبال منافع جناحی هستند

یک عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: مداحانی که جلسات عزای امام حسین(ع) را با سیاسی‌کاری همراه می‌کنند به دنبال منافع جناح سیاسی خاص خود هستند.

قاسم مهرزاد صدقیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «راه امام حسین(ع) راه مبارزه با ظلم و استبداد بود»، اظهار کرد: امروز برخی مداحانی که دم از این امام شهید می‌زنند، نه ظلم را می‌شناسند و نه با استبداد مبارزه می‌کنند. چنین کسانی را نمی‌توان چهره‌های موجهی برای ترویج فرهنگ عاشورا دانست.این دسته از مداحان فقط به دنبال به گریه‌ انداختن مردم هستند و توجهی به دلایل قیام امام حسین(ع) ندارند؛ چراکه نه سواد و آگاهی قابل توجهی دارند و نه امام‌شناس هستند.

وی با بیان این‌ اعتقاد که «مداحانی که در مجالس عزاداری، سیاسی‌کاری می‌کنند، از سوی مراکز خاصی تقویت و پشتیبانی می‌شوند»، گفت: برخی از مداحان، در مجالس عزاداری با طرح مسائل سیاسی به پیش‌بردن برنامه‌هایی که به آن‌ها سپرده شده‌است، می‌پردازند و از آن‌جا که از سوی برخی مراکز و نهادهای خاص نیز پشتیبانی و تقویت می‌شوند، هیچ ابایی از فحاشی و اتهام‌زنی به جناح سیاسی مقابل خود ندارند.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های اخیر علما به وعاظ و مداحان گفت: وقتی مداحان قدیمی و با اصالت کنار گذاشته می‌شوند و برخی تازه به دوران رسیده‌ها سر کار می‌آیند، همین می‌شود و با توصیه و نصحیت نیز نمی‌شود جلوی آن‌ها را گرفت. به جای نصحیت و توصیه باید با برگزاری مرتب جلسات سخنرانی در ماه محرم، در برابر مداحان کم‌سوادی که به غلط ترویج فرهنگ عاشورا را به عهده گرفته‌اند، ایستادگی کرد.

این عضو مجمع نیروهای خط امام در توضیح دلایل طرح مباحث سیاسی و جناحی از سوی برخی مداحان و خطبا در مجالس عزاداری گفت: این عده از این‌که قدرت خود را از دست بدهند، وحشت‌زده هستند. این عده همفکر همان کسانی‌اند که در مجلس شورای اسلامی می‌خواستند قبر بکنند و مسئولان دولتی را به مرگ تهدید می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که «اگر عده‌ای از مداحان قصد فعالیت سیاسی دارند، بهتر است حزبی را که وعده تأسیسش را داده بودند، راه‌اندازی کنند»، گفت: تأسیس این حزب، ایرادی ندارد؛ چراکه علاوه بر این‌که مداحان نیز مثل سایر اقشار حق دارند حزب تأسیس کنند و لیست انتخاباتی ارائه دهند، سایرین هم از جایگاه و آرای این عده در نزد مردم آگاه ‌می‌شوند و خودشان هم خواهند فهمید که اگر مردم به جلسات آن‌ها وارد می‌شوند تنها به دلیل ارادت‌شان به امام حسین(ع) است.

انتهای پیام

کد N991261

وبگردی