آفتاب
سبحانی نیا در گفت‌وگو با ایسنا،

5+1 باید پایبندی خود به برجام را نشان دهد

5+1 باید پایبندی خود به برجام را نشان دهد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرف مقابل باید نشان دهد پایبند به محتوای برجام است، گفت: اگر تخطی کنند دولت الزام دارد که بحث اجرای برجام را متوقف کند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر ضرورت رصد اجرای برجام از سوی 1+5 گفت: ما در زمان مقرر یعنی تا چند روز دیگر برای آن مدت 90 روزی که مشخص شده بود زمان داریم؛ البته خوشبختانه مجلس کار را نهایی کرد.

وی افزود: این مساله هم نشان دهنده پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات و معاهدات بین المللی است و هم بهانه را از طرف مقابل برای این که گفته شود وقت کشی کرده یا در زمان مقرر تصویب نکردیم، می‌گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون که برجام در مجلس تصویب شده باید منتظر باشیم که ورود به اجرا چگونه خواهد بود؛ زیرا بحث ورود به اجرا و نیز عمل به محتوای بندها به ویژه در مورد تحریم‌ها حساسیت بالایی در کشور ما دارد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار کرد: در طرحی که مجلس مصوب کرد همه شرایط ذکر شده است از جمله نگرانی‌هایی که مردم داشته‌اند، خطوط قرمزی که رهبری ترسیم کرده‌اند و ... لذا اینها را باید جدی بگیرند و بدانند قانونی که تصویب کردیم قانون مشروطی است و در بندهای آن همه موارد حائز اهمیت ذکر شده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هر موردی که طرف مقابل از تعهداتی که داده تخطی کند، دولت وظیفه دارد و این الزام به دولت است که بحث اجرای برجام را متوقف کند و به جای اول برگردد لذا آن‌ها هستند که باید نشان دهند پایبند به محتوای کامل برجام هستند و ما منتظریم که ببینیم چه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N991080

وبگردی