آفتاب
تحولات عراق؛

۵۴ کشته و زخمی در استان دیالی/آزادی ۱۰۰۰ کیلومتر از دست تروریستها

۵۴ کشته و زخمی در استان دیالی/آزادی ۱۰۰۰ کیلومتر از دست تروریستها

پلیس عراق اعلام کرد ۲۲ عراقی در حملات متفرقه به مناطق مختلف استان دیالی واقع در شمال شرق بغداد کشته شده و ۳۲ نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عراقی، ۵ شهروند عراقی بر اثر انفجار بمب در محله العربی شهرستان المقدادیه واقع در شمال شرق بعقوبه کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند، همچنین در منطقه المفرق واقع در شرق بعقوبه نیز ۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع مذکور افزودند: یک بمب کارگزاری شده دیگری نیز در نزدیکی بازار سنتی منطقه السوامره در مرکز شهر بعقوبه منفجر و منجر به کشته سه نفر و زخمی شدن ۶ نفر دیگر شد و ۱۴ شهروند دیگر بر اثر اصابت خمپاره به روستاهای المخیسه و ابوخنازیر در شمال شرق بعقوبه کشته و زخمی شدند.

همچنین ۵ شهروند عراقی دیگر در حمله افراد مسلح ناشناس به المقدادیه، بعقوبه و مرکز شهرستان الخالص کشته شدند.

از سوی دیگر نیروهای مردمی عراق توانستند بیش از هزار کیلومتر از اراضی این کشور را در عملیات «لبیک یا رسول الله دو» آزاد کنند.

احمد الاسدی سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: قهرمانان نیروهای مردمی به همراه نیروهای مسلح عراقی، عملیات لبیک یا رسول الله دو را از بامداد روز چهارشنبه شروع کردند و این عملیات از سه محور اصلی و بیش از ۱۰ محور ثانوی شروع شده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات بیش از هزار کیلومتر مربع از خاک عراق از دست تروریست ها آزاد شده است، افزود: از بارزترین جلوه های پیروزی آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی، کارگاه الزبوت واقع در شرق پالایشگاه و منطقه جسر الفتحه، کارخانه کودشیمیایی، آزادسازی شرکت مصری، ذخایر سلاح بیجی و بسیاری از روستاها و پایگاه هاست.

گفتنی است استان های الانبار و صلاح الدین شاهد عملیات نظامی با مشارکت نیروهای امنیتی، مردمی و عشایر عراق برای بازپس گیری مناطق این استان ها از دست تروریست های داعش است، در این عملیات نیروهای عراقی به طور چشمگیری پیشروی کرده و تلفات سنگینی را به تروریست ها وارد کرده اند.

 

 

 

کد N991075

وبگردی