آفتاب
اسماعیل هنیه:

غزه از حمایت از بیت المقدس دست نخواهد کشید

غزه از حمایت از بیت المقدس دست نخواهد کشید

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت غزه به نقش خود در حمایت از بیت المقدس و مسجد الاقصی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هنیه در جریان عیادت از مجروحان فلسطینی که در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در مرزهای نوار غزه زخمی شده اند، افزود: غزه برغم درد و محاصره و دوری مسافت و توطئه ها از خیزش کرانه باختری و قدس اشغالی حمایت می کند.

وی نسبت به تداوم تجاوزات علیه مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: این اقدام منجر به خشم تمام ملت فلسطین خواهد شد.

این مقام فلسطینی با اشاره به این که انتفاضه قدس و الاقصی پیام خود را با خون، سنگ، تیر و کمان و چاقو رساند، از کشورهای عربی و مسلمانان حمایت از انتفاضه و فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی در دفاع از مسجد الاقصی را خواستار شد.

این در حالی است که طی روزهای اخیر مناطق مرزی نوار غزه شاهد درگیری های مداوم با نظامیان صهیونیست و معترضان فلسطینی بوده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از زمان شروع درگیری ها از ابتدای اوکتبر جاری که از آن تحت عنوان انتفاضه سوم فلسطینیان یاد می شود، ۳۳ فلسطینی در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه به شهادت رسیده اند که ۷ نفر از آنها کودک هستند.

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبار الاقصی هر روز به این مکان مقدس یورش می برند که این امر منجر به وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان و صهیونیست ها شده است.

کد N991044

وبگردی