آفتاب
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران خبرداد:

رفع محدودیت اکتشافات بزرگ معدنی با سفر روحانی به مازندران

رفع محدودیت اکتشافات بزرگ معدنی با سفر روحانی به مازندران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: با سفر دولت به مازندران، محدودیت اکتشافات بزرگ معدنی در استان برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مازندران، محمد محمدپور عمران امروز در نشست خبری با اشاره به این‌که درآمد گردشگری جزو درآمد سالیانه غیرنقتی کشور محاسبه می‌شود، افزود: توسعه صادرات کالا و جذب گردشگر از اهداف استان در ایجاد منطقه آزاد است.

وی تزریق تسهیلات بانکی به طرح‌های نیمه تمام و تامین سرمایه در گردش واحدها و اخذ زمین به شرط تملیک برای ایجاد شهرک‌های صنعتی را از مصوبات قابل پیگیری بعد از سفر دانست.

وی افزود: 25 طرح نیمه تمام با پیشرفت 50 درصد در مازندران وجود دارد که با تکمیل آن 7 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

محمدپور با اعلام این‌که در سفر هیات دولت به مازندران، محدودیت اکتشافات بزرگ معدنی در استان برداشته شد، گفت: پروژه اکتشافات معدنی مازندران که در قالب مصوبه سفر و براساس تفاهم منعقد شده انجام می‌شود عسلویه مازندران لقب گرفته است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به محدودیت‌های اکتشافات بزرگ پایان دادیم و در این حوزه سه هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی برای این مهم در نظر گرفته شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران وسعت منطقه اکتشافی را 5300 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: هماهنگی بین دستگاه‌ها از دهیاران تا منابع طبیعی، امور اراضی، محیط زیست و غیره از اقداماتی است که باید برای تحقق اکتشافات معدنی انجام شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت آتی صنایع مازندران اظهار کرد: تسریع در فعالیت‌های معدنی و اکتشافی تسریع در اشتغالزایی، از ره‌آورد سفر رئیس جمهور است.

وی افزود: نساجی مازندران در تاریخ معاصر به عنوان یک واحد مهم مطرح بود که طی سه گام از طریق ایجاد تلطیف در ایجاد فضای مدیریتی، بازپرداخت مطالبات کارگری شامل پرداخت 18 میلیارد تومان و آزاد کردن پلمب دو دستگاه رونق گرفت.

محمدپور اظهار کرد: با آزادسازی دو دستگاه که توسط گمرک پلمب شده بود یک خط بزرگ اشتغالزایی 600 نفر به راه افتاده است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

کد N990933

وبگردی