آفتاب

پرتاب گاز اشک‌آور نشست پارلمانی کوزوو را منحل کرد

پرتاب گاز اشک‌آور نشست پارلمانی کوزوو را منحل کرد

یکی از نمایندگان مخالف در پارلمان کوزوو امروز (پنجشنبه) در اعتراض به توافق این منطقه با صربستان به میانجیگری اتحادیه اروپا، گاز اشک آور در پارلمان پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرتاب گاز اشک آور در پارلمان قبل از شروع نشست توسط یکی از اعضای ائتلاف آینده کوزوو موجب شد همه نمایندگان از پارلمان خارج شوند.

این دومین بار در یک هفته اخیر است که در اعتراض به توافق کوزوو و صربستان به میانجیگری اتحادیه اروپا، چنین اتفاقی در پارلمان کوزوو رخ می دهد.

به رغم تدابیر شدید امنیتی برای ورود به جلسه پارلمان و ممانعت از تکرار هرج و مرجی که هفته گذشته در پارلمان رخ داد، این نماینده گاز اشک‌آور را به داخل نشست پارلمان وارد کرده بود.

یکی از رهبران اپوزیسیون به خبرنگاران گفت: اپوزیسیون به اندازه کافی گاز برای بلوکه کردن هر نشستی را دارد.

معترضان از مذاکرات تحت حمایت اتحادیه اروپا و توافق با صربستان بخصوص طرح ایجاد اتحادیه شهرداری‌هایی که تحت نظارت صربستان اداره می‌شود و به اقلیت‌های صرب کوزوو خودمختاری‌ بیشتری می‌دهد، خشمگین هستند.

دولت می‌گوید این اتحادیه قدرت اجرایی ندارد اما مخالفان معتقدند این حرکت گام‌های رو به جلو برمی‌دارد و در نهایت قدرت صرب‌ها را بالا می‌برد.

کوزوو که اکثر جمعیتش را آلبانیایی‌ها تشکیل می‌دهند در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد اما بلگراد به شدت این امر را رد کرده و همچنان این بخش جدا شده را استان جنوبی خود می‌داند.

انتهای پیام

کد N990822

وبگردی