آفتاب

اجرای طرح "توسعه سبز" در 120 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی

اجرای طرح "توسعه سبز" در 120 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: کارگاه استراتژی توسعه سبز یا مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی، به کمک سازمان ملل متحد برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، محمدرضا باقریان، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طرح "توسعه سبز" یا مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی با همکاری برنامه عمران سازمان ملل متحد(UNDP) به صورت پایلوت در سه استان شمالی در حال اجراست.

وی با بیان این‌که این طرح در 120 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی استان‌های گلستان، مازندران و گیلان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در گیلان طرح مذکور به صورت پایلوت در چهار نقطه اجرا می‌شود.

باقریان اعتبار طرح توسعه سبز جنگل‌های هیرکانی را هفت میلیون دلار اعلام و تاکید کرد: این مبلغ برای مدت پنج سال در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح، جوامع محلی به شغل‌هایی مانند زنبورداری و آبزی‌پروری سوق داده می‌شوند تا از آسیب‌رسانی به این منابع طبیعی باارزش کاسته شود و معیشت روستاییان رونق بگیرد.

به گزارش ایسنا، کارگاه استراتژی توسعه سبز یا مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی با حضور معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاونان محیط زیست و مدیران کل منابع طبیعی سه استان شمالی در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N990820

وبگردی