آفتاب

نهایی شدن فروش 320 موشک پاتریوت و بالگردهای بلک‌هاوک به عربستان

نهایی شدن فروش 320 موشک پاتریوت و بالگردهای بلک‌هاوک به عربستان

مسوولان آمریکایی از نهایی شدن قرارداد فروش 320 موشک پاتریوت باک-3 و بالگردهای تهاجمی بلک‌هاوک UH m-60 به عربستان خبر دادند. اقدامی که نشان‌دهنده نگرانی سعودی از توان نظامی ایران و نیز تحولات جاری در یمن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور با فروش 9 بالگرد نظامی بلک هاوک به ارزش 495 میلیون دلار به ریاض موافقت کرده است.

بنا بر اعلام پنتاگون، عربستان خواهان خرید 9 بالگرد و 21 موتور از نوع T 700GE و D 701 شده است که ساخت شرکت جنرال‌الکتریک آمریکاست و نیز درخواستی برای خرید سیستم‌های GPS برای موقعیت‌یابی نظامی و سامانه‌های هشدار سریع داده است.

بنابر اعلام رویترز، عربستان قصد دارد از این بالگردهای پیشرفته در عملیات تهاجمی و ماموریت‌های اطلاعاتی استفاده کند.

شرکت لاکهید مارتین آمریکا نیز اعلام کرد که عربستان سعودی هفته گذشته قرارداد خرید 320 موشک پاتریوت باک-3 را نهایی کرده و نیز درخواست تعجیل در فروش سامانه موشکی تاد را ارائه کرده است.

قرارداد خرید موشک‌های پاتریوت بخشی از قرارداد بزرگی است که قیمت کلی آن 5.4 میلیارد دلار اعلام شده و براساس آن قرار است در مجموع 600 موشک پاتریوت در اختیار ریاض قرار بگیرد.

بنا بر اعلام شرکت لاکهید مارتین، عربستان در سال آینده میلادی بخش دوم از موشک‌های پاتریوت که شامل 280 موشک خواهد بود را تحویل می‌گیرد.

عربستان همچنین درخواست به جلو افتادن قرارداد خرید سامانه موشکی تاد را نیز به ایالت متحده داده است. قرار بود قرارداد فروش این سامانه موشکی به عربستان در سال 2017 نهایی شود که ریاض درخواست کرده این سامانه‌ها را زودتر تحویل بگیرد.

سامانه موشکی تاد که یک سامانه دفاع موشکی بالستیک است توانایی شناسایی و رهگیری موشک‌های بالستیک در فاصله 1000 کیلومتری را دارد و می‌تواند اهداف خود را در فاصله ۲۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد. سقف پرواز موشک‌های این سامانه ۱۵۰ کیلومتر است.

انتهای پیام

کد N990811

وبگردی