آفتاب

تاکید مقامات قضایی ایران و ایتالیا بر نقش امنیت حقوقی در گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک

تاکید مقامات قضایی ایران و ایتالیا بر نقش امنیت حقوقی در گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک

در دیدارهای جداگانه معاون رئیس قوه قضائیه ایران با قائم مقام وزیر دادگستری، رئیس اتحادیه بانکداران ایتالیا، رئیس اتحادیه جهانی سردفتران و مسئولین و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران ایتالیا، بر نقش مهم امنیت حقوقی در گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در غیاب وزیر دادگستری ایتالیا در رم در دیدار با قائم مقام وزیر دادگستری ایتالیا با اشاره به اهمیت همکاری‌های دوجانبه حقوقی و قضایی دو کشور گفت: همکاری‌های حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا قطعا نقش بسزایی در گسترش همکاری‌های اقتصادی این دو کشور ایفا می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در دیدار خود با رئیس اتحادیه بانکداران ایتالیا نیز با تاکید بر اهمیت نظام ثبتی و حقوقی به عنوان ضامن امنیت حقوقی و سرمایه گذاری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی جهت سرمایه گذاری در اختیار و دو کشور باید با لحاظ منافع مشترک و تاثیر نگرفتن از نفوذ منفی برخی جهت ایجاد اختلال در این روابط، نسبت به گسترش همکاری‌ها اقدام کنند.

وی همچنین در این دیدارها ضمن تشریح نظام قضایی و ثبتی ایران، از مقامات قضایی و اقتصادی این کشور جهت بازدید و آشنایی با نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

در جریان بازدید احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مقر اتحادیه جهانی سردفتران در رم، موانع عضویت جمهوری اسلامی ایران جهت پیوستن به این اتحادیه نیز بحث و بررسی شد.

پائولو پاسکوئالیس رئیس اتحادیه جهانی سردفتران در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: ما علاقه زیادی به توسعه روابط قضایی و حقوقی با جمهوری اسلامی ایران داریم و امیدواریم هرچه زودتر موانع پیوستن ایران به این اتحادیه برطرف شود تا با توسعه روابط بتوانیم در بخش‌های مختلف بویژه آموزشی و امنیت حقوقی همکاری کنیم.

تویسرکانی همچنین در ادامه سفر خود به ایتالیا در جمع مسئولین و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران این کشور گفت: قطعا همکاری دو نهاد سردفتری ایران و ایتالیا راه را برای سرمایه گذاری‌های بیشتر در ایران هموار می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت نهاد سردفتری در ایران و ایتالیا افزود: در ایران نهاد سردفتری نهادی حاکمیتی است و تمام امور مربوط به مالکیت اعم از مالکیت زمین، شرکت‌ها، مالکیت های معنوی، اختراعات و علائم تجاری در سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یک دستگاه حاکمیتی انجام می‌گیرد.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: نقش دفاتر اسناد رسمی در حوزه اقتصاد بسیار مهم است و بخش مهمی از اقتصاد از مسیر دفترخانه‌ها عبور می‌کند و قطعا نهاد سردفتری در کشور ما با سابقه‌ای یکصدساله می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

تویسرکانی با اشاره به تلاش سال‌های اخیر سازمان ثبت ایران برای عبور از شیوه‌های سنتی و بهره گیری از شیوه‌های نوین و فناوری‌های روز در نظام ثبتی و سردفتری افزود: همگام با این تحولات ما در ایران قانون کاداستر را اصلاح و به روز کردیم و هم اینک در حال اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی هستیم و برخی از این دفاتر را حتی به عنوان پیشخوان خدمات قضایی قرار داده‌ایم.

در این دیدار همچنین تفاهم نامه‌ای بین کانون سردفتران ایران و ایتالیا به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات، آموزش سردفتران ایران و ایتالیا و برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی و جلسات دو جانبه میان ایران و ایتالیا مهیا می‌شود.

انتهای پیام

کد N990705

وبگردی