آفتاب

اشتون کارتر: نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک نمی‌کنند

اشتون کارتر: نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک نمی‌کنند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور نیروهای خود را پس از پایان سال جاری میلادی نیز در افغانستان حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس برنامه‌های فعلی، آمریکا تا پایان سال جاری میلادی نیروهای خود در افغانستان را که اکنون 10 هزار نظامی هستند به 1000 تن می‌رسانند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اظهارات پیشین خود در نشست ناتو در این باره خاطرنشان کرد: برای آمریکا اهمیت دارد که گزینه‌های مختلف را برای سال 2016 و پس از آن بررسی و برنامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را براساس شرایط فعلی مشخص کند.

دولت اوباما به دلیل برنامه خروج نیروهای خود از افغانستان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. مخالفان این برنامه می‌گویند این اقدام افغانستان را در معرض حملات بیشتری از سوی طالبان قرار می‌دهد.

این در حالی است که شبه‌نظامیان طالبان در حملات اخیر خود طی دو هفته گذشته توانستند شهر قندوز را اشغال کنند گرچه ارتش این کشور موفق به بازپس‌گیری شهر شد.

کارتر در کنفرانسی نظامی‌ در واشنگتن در این باره گفت: اعلام چنین مساله‌ای بسیار مهم است چراکه تبلیغ این گفتمان که ما در حال ترک افغانستان هستیم یک خودویرانگری است. ما دست به این اقدام نخواهیم زد. نیروهای ناتو از سال 2001 در افغانستان مستقر هستند.

با وجود اینکه اکثر نیروهای مستقر در افغانستان آمریکایی هستند، کارتر هفته گذشته اعلام کرده بود که وزرای دفاع برخی از کشورهای ناتو نسبت به تغییر در برنامه خروج از افغانستان مخالفتی ندارند.

انتهای پیام

کد N990552

وبگردی