آفتاب

لاریجانی: در موضوع برجام، تصمیمی داهیانه و عقلایی گرفته شد

لاریجانی: در موضوع برجام، تصمیمی داهیانه و عقلایی گرفته شد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع برجام، با چشمانی باز، تصمیمی داهیانه و عقلایی گرفته شد و با بهره گیری از این فرصت، دانش هسته ای خود را نیز ارتقاء دادیم.

علی لاریجانی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان گیلان اظهارداشت: من به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خوشبین هستم و با نگاه خوشبینانه به آن نگاه می کنم.

وی ادامه داد: امروز با تدبیری که در کشور با نظر رهبر معطم انقلاب صورت گرفت، به یک سرانجام در موضوع برجام رسیدیم و خوشبختانه شورای نگهبان هم آن را تصویب کرد. یکی از مسائل مهم این بود که در مذاکرات هسته ای و برجام، تحریم ها لغو و فضای جدیدی در کشور ایجاد شود.

اهم اظهارات وي به نقل از ايرنا از اين قرار است:

   رقابت اقتصادی در دنیا پرشتاب پیش می رود. بنابراین در این عرصه باید شرایط را خوب شناخت و کشورهایی که از فناوری درست استفاده می کنند، پیشرفت چشمگیری دارند.
   مهم ترین اولویت کنونی کشور داشتن وضعیت اقتصادی پویا و پرتحرک برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز است. باید در حوزه اقتصادی هم خوشبین بود. فضای جدیدی با لغو تحریم ها بوجود می آید.
   یکی از نقاط نقص کشور قوانین دست و پا گیر اداری است که مسیر سرمایه گذاری را دشوار کرده است. یکی دیگر از همین موارد نقص، عدم استفاده صحیح از منابع و برنامه ریزی دقیق در این زمینه است که باید سوء مدیریت ها اصلاح شود. برای تحقق برنامه های درنظرگرفته شده برای نیل به اهداف سند چشم انداز، نیاز به فهم و درک مشترک داریم و باید از این زمان استفاده کنیم چراکه شرایط برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور فراهم است.
   بايد درست و اصولی از توانمندی های بخش خصوصی بهره برد و برای ورود بخش خصوصی ایجاد انگیزه کنید.
کد N990413

وبگردی