آفتاب

۳ انفجار «مایدوگوری» در نیجریه را به لرزه درآورد

۳ انفجار «مایدوگوری» در نیجریه را به لرزه درآورد

وقوع ۳ انفجار انتحاری در شهر مایدوگوری واقع در شمال شرقی نیجریه به کشته شدن دست کم ۷ نفر انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ۳ انفجار انتحاری در شهر مایدوگوری واقع در شمال شرقی نیجریه، حداقل ۷ نفر کشته شدند.

صلیب سرخ و شاهدان عینی این حادثه، اعلام کردند: بر اثر این انفجارها که با فاصله زمانی اندکی در یکی از چهارراه‌های پر تردد مایگدوری رخ دادند، دست‌کم 7 نفر کشته شدند.

گفتنی است، این شهر یکی از مراکز اصلی فعالیت های تروریستی بوکوحرام به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجارها شدیدترین حملات در این شهر از زمان انفجارهای ۳ هفته پیش که در آن ۵۴ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شدند، محسوب می شود.

لازم به ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود.

بوهاری ۲۵ شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که در ازای آزادی ۲۰۰ دختر دبیرستانی که در ماه آوریل سال ۲۰۰۱۴ میلادی در شهر «شیبوک» در شمال شرقی این کشور ربوده شدند، حاضر است زندانیان گروه تروریستی بوکوحرام را آزاد کند.

بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند.

 

کد N990330

وبگردی