آفتاب
لاریجانی در گیلان:

اقتصاد پویا بدون تکیه بر افراد دانشمند امکان‌پذیر نیست

اقتصاد پویا بدون تکیه بر افراد دانشمند امکان‌پذیر نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: تدابیری برای توسعه گیلان اندیشیده می‌شود که بر رفع موانع تولید در استان تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، علی لاریجانی که در مراسم گرامیداشت در مراسم اولین سالگرد درگذشت پدر شهیدان تأمینی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: محرم صراطی بود که امام حسین(ع) به مردم و دل‌باختگان اهل بیت(ع) نشان داد که اگر می‌خواهید زندگی جادوانه داشته باشید، باید اهل گذشت و ایثار باشید.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد حسینی باشد و دلش به عشق حسین(ع) و اهل بیت بتپد، باید در این مراسم‌ها حضور مداوم داشته باشد.

لاریجانی با بیان اینکه مسأله مجاهدت و شهادت، متن زندگی انسان است، گفت: جهاد، ذهن و نگاه انسان را به زندگی عوض می‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که امام(ره) دنبال کردند، تفکر شهادت را در جامعه تبلور بخشید تا رهرو صادق امام حسین(ع) باشیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید در دلمان حب شهادت داشته باشیم، تصریح کرد: کشورهای بزرگ ممکن است با ما مخالفت داشته باشند، اما جرأت تعرض به کشورمان را ندارند، چون می‌دانند روحیه جهاد در مردم ما وجود دارد و می‌دانند نظام اسلامی چون تربیت اسلامی دارد و مکتب حسین(ع) مردم را تربیت کرده، طرف شدن با ایران کار بسیار سختی است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و... باید در کشور شکوفا شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به این جهت بر تربیت نخبگان تاکید داشته‌اند که اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا داشته باشیم، بدون تکیه بر افراد دانشمند امکان‌پذیر نیست و مشکلاتی که امروز در کشور می‌بینیم، به دلیل برخی نامدیریتی‌ها است؛ چرا که ما کشور فقیری نیستیم. اگر منابع ما به درستی به کار گرفته شود و در مسیر تولید قرار بگیرد، جهش خوبی را در کشور شاهد خواهیم بود.

لاریجانی با بیان اینکه ما دارای ظرفیت انسانی خوبی هستیم، گفت: برای رسیدن به موفقیت، نیازمند برنامه‌ریزی‌های صحیح هستیم؛ برخی دولت‌های گذشته، منابع کشور ما را تلف کردند، لذا کشور دچار خسارت‌های زیادی شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی تاکید دارند، بیان کرد: باید توجه کنیم، اکنون که مناقشه ما در مسائل هسته‌ای با غرب به سرانجام می‌رسد و در این رابطه در مجلس هم در کمیسیون‌های مختلف، مذاکرات و مباحثی مطرح شد، اکنون این نقطه باید آغازی برای تلاش علمی جدید کشور باشد.

لاریجانی با بیان اینکه در گیلان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم، ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا این استعدادها شکوفا شوند و چرخ اقتصاد در کشور رونق گیرد.

وی متذکر شد: اگر می‌خواهیم آبادانی در کشور داشته باشیم باید تولید بیشتر انجام شود و شغل به وجود بیاید، تا کشور آباد نشود، اشتغال ایجاد نمی‌شود؛ لذا آبادانی، یک رکن برای کشور محسوب می‌شود و نگاه ما به آینده روشن است.

لاریجانی گفت: ملت ایران ایستادگی کرد تا شرایط اقتصادی تغییر کند. اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه، خط روشن گسترش توسعه را دنبال کنند، جهش خوبی در رونق نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در گیلان زمینه‌های توسعه فراوان است، خاطرنشان کرد: با نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی داشتیم که مشکلاتی نظیر کم‌آبی، سرمایه‌گذاری و... بیان و مقرر شد این مسائل را با ورزای مربوطه مطرح کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه قرار داریم، در این خصوص تدابیری برای توسعه گیلان اندیشیده می‌شود که بر رفع موانع تولید در استان تاکید دارد. امیدواریم با فضای جدیدی که در کشور به وجود آمده، موتور محرک آبادانی کشور قدرت بگیرد.

انتهای پیام

کد N990240

وبگردی