آفتاب
شیخ علی سلمان:

افکار عمومی جهان اتهامات واهی آل‌خلیفه علیه من را باور نکرده است

افکار عمومی جهان اتهامات واهی آل‌خلیفه علیه من را باور نکرده است

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در دومین جلسه دادگاه استیناف اعلام کرد که افکار عمومی جهان اتهامات واهی آل‌خلیفه علیه وی را باور نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، دومین جلسه دادگاه استیناف «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق امروز چهارشنبه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شیخ علی سلمان در جریان این جلسه همچنان بر مواضع خود در قبال تحولات بحرین پافشاری کرد.

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با بیان اینکه مخالفان رژیم آل خلیفه همچنان آمادگی ورود به گفتگو و مذاکره با این رژیم به منظور برون رفت از بحران کنونی را دارند، تصریح کرد: تا زمان تحقق دموکراسی در کشور به روند سیاسی به دور از خشونت پایبند خواهم بود.

وی ضمن «واهی» خواندن اتهامات منسوب به وی توسط مسئولان رژیم آل خلیفه، اظهار داشت: افکار عمومی جهان این اتهامات را باور نکرده اند.

گفتنی است، وکلای شیخ علی سلمان در جریان دومین جلسه دادگاه استیناف وی، تمامی اتهامات منسوب به دبیرکل جمعیت الوفاق را رد کرده و خواستار آزادی فوری او شدند.

قاضی دادگاه استیناف، محاکمه شیخ علی سلمان را به روز ۱۲ نوامبر موکول کرد.

دادگاه آل خلیفه حدود چهار ماه پیش شیخ علی سلمان را به اتهام ترغیب مردم به اقدامات خشونت آمیز علیه دولت به چهار سال حبس محکوم کرد. دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به این حکم اعتراض کرده است.

در حال حاضر ۱۱ ماه از بازداشت شیخ علی سلمان می گذرد، اما دادگاه استیناف آل خلیفه در اقدامی با اهداف سیاسی، همچنان جلسات محاکمه وی را یکی پس از دیگری به تاریخ های دیگر موکول می کند.

کد N990198

وبگردی