آفتاب

اتحادیه اروپا انتخابات گینه را تایید کرد؛ اپوزیسیون معترض است

اتحادیه اروپا انتخابات گینه را تایید کرد؛ اپوزیسیون معترض است

ناظران اتحادیه اروپا سلامت انتخابات ریاست جمهوری گینه را در حالی تایید کردند که مخالفان دولت گینه، رئیس‌جمهور کشورشان را به تقلب در انتخابات با هدف رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تیم ناظر اتحادیه اروپا اظهار کرد، مشکلات لجستیکی نظیر کمبود وسایل رای‌گیری و بازگشایی دیرهنگام مراکز رای‌گیری در نتیجه کلی این انتخابات که روز یکشنبه در گینه برگزار شد، تاثیری نگذاشته است.

بر اساس نتایج اولیه‌ای که توسط شبکه‌های رادیویی در گینه اعلام شد، آلفا کنده، رئیس‌جمهور این کشور با برتری قابل توجهی در این انتخابات پیروز شده است. انتظار نمی‌رود که آمار رسمی نتایج این انتخابات زودتر از هفته دیگر اعلام شود. رهبران مخالف دولت گینه روز دوشنبه نتایج این انتخابات را رد کرده و خواهان برگزاری مجدد انتخابات شدند.

این در حالی است که ساکنان مناطق حومه شهر کوناکری، پایتخت گینه گفتند که در روزهای اخیر میان حامیان، مخالفان و نیروهای امنیتی این کشور درگیری‌هایی رخ داده و صدای شلیک گلوله شنیده شده است.

فرانک انگلز، رئیس هیات ناظر اتحادیه اروپا گفت، نزدیک به دو سوم مراکز رای‌گیری در روز یکشنبه به دلیل تجهیزات ناکافی دیر باز شدند و برخی از آنها حتی صندوق‌های رای‌گیری دریافت نکردند اما نمایندگان احزاب سیاسی تقریبا در همه حوزه‌ها حضور داشتند و شمارش آرا تقریبا به شکلی شفاف انجام شد.

انتهای پیام

کد N990132

وبگردی