آفتاب
به دنبال تشدید درگیری ها در فلسطین؛

«جان کری» به سرزمین های اشغالی می رود/تاکید بر راه حل دو دولت

«جان کری» به سرزمین های اشغالی می رود/تاکید بر راه حل دو دولت

وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از تشدید درگیری ها در سرزمین های اشغالی از برنامه خود برای سفر به تل آویو و تلاش برای فرونشاندن تنش های اخیر سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آپا، افزایش تنش بین نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان فلسطینی «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا را با طرح ادعای تلاش برای حل مسالمت آمیز مسائل، به فکر سفر به اراضی اشغالی انداخته است.

در همین راستا، وی بی آنکه تاریخ دقیقی را برای سفر خود به تل آویو اعلام کند، گفت: در زمان مقتضی به آنجا رفته و تلاش خود را برای برقراری آشتی به کار خواهم گرفت تا شاید به این ترتیب راهی برای عقب نشینی از لبه این پرتگاه پیدا کنیم.

از اوایل ماه جاری میلادی (اکتبر) تا کنون دستکم ۲۷ فلسطینی در جریان درگیری با صهیونیست ها به شهادت رسیده و در این میان ۷ صهیونیست نیز جان خود را از دست داده اند.

درگیری های اخیر حاصل تداوم یورش نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل آن است.

از سوی دیگر، فلسطینیان خواهان به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطین در کرانه باختری و شرق بیت المقدس هستند که در حال حاضر تحت تصرف اشغالگران رژیم صهیونیستی است.

ناگفته نماند که کری در ادامه اظهارات خود، بار دیگر بر موضع واشنگتن در قبال مسائل فلسطین تاکید کرد و مدعی شد: با ادامه درگیری ها قاعدتا هیچ کس از هدف نهایی واشنگتن که بر راه حل دو دولت مبتنی است، منتفع نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: خشونتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نتیجه سرخوردگی رو به تزایدی است که به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات به مردم اسرائیل دست داده است.

البته کری پیشتر در اظهاراتی جانبدارانه اتهام ایجاد درگیری های اخیر را متوجه فلسطینی ها کرده و با نادیده گرفتن حق آنها برای دفاع از خود، حملات ایشان علیه صهیونیست ها را محکوم کرده بود.

لازم به ذکر است که  نظامیان رژیم صهیونیستی از شب گذشته تاکنون قلع و قمع فلسطینیان ساکن قدس اشغالی و کرانه باختری را تشدید کرده اند. وزارت بهداشت فلسطین در گزارشی اعلام کرده که شمار قربانیان درگیری های اخیر در کرانه باختری و نوارغزه به ۲۷ شهید و یکهزار و ۴۰۰ زخمی افزایش یافته است. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دستور تشکیل نشست اضطراری کابینه برای موافقت با اقدامات امنیتی جدید را صادر کرد. وی همچنین بر تخریب منازل فعالان فلسطینی و عدم صدور مجوز برای ساخت منزل جدید و مصادره املاک و اموال این فعالان به دست رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

کد N989812

وبگردی