آفتاب
قائم مقام وزیر کشور:

دولت در جمهوری اسلامی از دل مجلس بیرون می‌آید

دولت در جمهوری اسلامی از دل مجلس بیرون می‌آید

قائم مقام وزیرگفت: دولت در جمهوری اسلامی، از دل مجلس بیرون می آید و مجلس است که رای به اعتماد و عدم اعتماد به وزیری را می دهد و حتی قدرت مجلس در درجه ای است که می تواند رای به عدم کفایت رییس جمهور بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حسینعلی امیری در همایش توجیهی- آموزشی ستاد انتخابات کشور در تبریز با بیان اینکه دکتر جبارزاده و این استان در اکثر ارزیابی‌های وزارت کشور، جزو رتبه‌های برتر هستند گفت: ضرورت هماهنگی و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی برای هر چه بهتر با شکوه شدن انتخابات امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و پرشور موجب ارتقای امنیت و وحدت ملی می شود، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب مشروطیت، چیزی به نام قانون اساسی در این کشور وجود نداشت و این سرزمین با تمرکز قدرت در دست یک شخص اداره می شد.

وی یاادآور شد: موضوع قانون اساسی، موضوع حساسی است که در نتیجه خدمات دوران مشروطیت پایه گذاری شده است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به نقش حساس مردم آذربایجان در تحقق انقلاب مشروطیت، اظهار کرد: تفکیک قوا یکی از شاخصه های دموکراسی است که در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد این امر هستیم . یکی دیگر از شاخصه‌های دموکراسی نیز، برگزاری انتخابات و اداره جامعه بر اساس رای مردم است.

امیری گفت: دین اسلام با دموکراسی سازگاری دارد و آن را قبل از کشورهای غربی به رسمیت شناخته است و نباید دموکراسی را محصولی تولیدی از غرب دانست.

به گفته وی، وزیر کشور بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم و پرشور با حضور حداکثری مردم تاکید دارد. همچین بی طرفی دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخابات از دیگر تاکیدات و خواسته های وی است.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات ارتباطی به ما ندارد، اظهار کرد: اعتدال گرا، اصول گرا و اصلاح طلب برای ما فرقی ندارد. نتیجه انتخاب مردم، هرچه باشد برای ما محترم است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: تمامی کاندیداها باید احساس کنند که از حقوق برابری برخوردار هستند و اصل بیطرفی در انتخابات باید سرلوحه اهداف تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N989727

وبگردی