آفتاب

عمران الزعبی: پیشروی‌های ارتش امید را در سوریه زنده کرد/ داعش به پایان خود نزدیک می‌شود

عمران الزعبی: پیشروی‌های ارتش امید را در سوریه زنده کرد/ داعش به پایان خود نزدیک می‌شود

وزیر اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر اینکه ارتش سوریه قدرت مثال زدنی خود را در مقاومت نشان داده و توانسته با رشادتی بزرگ از دولت و مردم خود دفاع کند گفت: امروز امیدواری و خوش بینی به ویژه پس از پیروزی‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران الزعبی، وزیراطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: گروه‌های تروریستی که از سوی برخی کشورها حمایت می‌شوند هرگز نمی‌توانند فکر کنند که کنترل کامل و قطعی منطقه و حتی یک وجب از خاک سوریه را به دست گرفته‌اند.

الزعبی با تاکید بر اینکه مشارکت روسیه در نبرد با تروریسم در سوریه حامل این پیام آشکار است که امکان سرنگونی دولت سوریه یا تقیسم کشور و حتی دخالت در امور داخلی آن وجود ندارد گفت: مشارکت روسیه تا نابودی تروریسم و خروج آن از سوریه ادامه خواهد داشت.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: هر نیرویی تحت هر عنوانی چه از کشورهای همسایه باشد چه اعضای اتحادیه عرب و بخواهند وارد سوریه شوند، به دست سوری‌ها کشته خواهد شد.

الزعبی در ادامه حضور نیروی نظامی ایرانی در خاک سوریه را تکذیب کرد و گفت: تنها تعدادی از مشاوران نظامی و امنیتی ایران در سوریه حضور دارند و ماموریت‌های مشورتی انجام می‌دهند نه چیزی دیگر.

وی تاکید کرد: تنها طرفی که در خاک سوریه با تروریست‌ها در نبرد است ارتش سوریه و مردم این کشور هستند.

این مقام سوری در ادامه خاطرنشان کرد: ایران بخشی از محور مقاومت در منطقه است آنها خواهان نابودی تروریسم هستند. تروریسمی که به دنبال نابودی جایگاه منطقه‌ای سوریه و جایگاه کشور ما در میان سایر کشورهای عربی است. برخی مسائل که رسانه‌ها به نقل از تحلیل‌گران منتشر می‌کنند تنها رویاپردازی‌ است. بعضی نیز از حضور روسیه در نبرد با تروریسم نگران هستند که از جمله آنها عربستان، قطر و ترکیه هستند.

این مقام دمشق اظهار داشت، آمریکا در نبرد با گروه تروریستی داعش صادق نیست و به دنبال مهار این گروه تروریستی است و برای نابودی آن از بیست سال زمان سخن می‌گوید.

وی گفت: ترکیه، قطر وعربستان از انواع کمک‌ها از جمله سلاح، پول، حاکمیت لجستیک و اطلاعاتی به داعش دریغ نمی‌کنند.

الزعبی خاطرنشان کرد، در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش تنها 118 تروریست کشته شدند در حالی که ظرف 10روز گذشته نیروهای سوریه با مشارکت و همکاری جنگنده‌های روسیه موفق شدند ضربات شدید نظامی به این گروه تروریستی وارد کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کردها بخشی از جامعه سوریه هستند که حقوق و وظایف خود را دارند که هرگز با حقوق و وظایف دیگر شهروندان سوری در تعارض نیست. آنها نیز مانند سایر سوری‌ها مسئول دفاع از وحدت کشور و تمامیت ارضی آن هستند. یگان‌های مدافع خلق کردها از ابتدای ظهور داعش در سوریه، به عنوان بخشی از مردم سوریه با حمایت فرماندهان نظامی ارتش سلاح به دست گرفته و با اطلاعات دریافتی از خاک خود در مقابل تروریست‌ها دفاع کردند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی کامل سوریه و عراق در نبرد با داعش این گروه تروریستی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

الزعبی شکاف‌های سیاسی در ترکیه را عادی توصیف کرد و آن را نتیجه سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دانست که این کشور را "به صورت تک حزبی و شخصی رهبری می‌کند" و گفت: هر شخصی می‌داند که ترکیه به زودی نابود می‌شود. آنکارا نیز تظاهرکنندگان مخالف سیاست‌های اردوغان که خواهان سرنگونی دولت بودند را هدف قرار داد.

انتهای پیام

کد N989724

وبگردی