آفتاب
در واکنش به تشکیل ائتلاف "گروه‌های دموکراتیک سوریه"؛

لاوروف: آماده همکاری با یگان‌های کرد و آشوری‌های سوریه هستیم

لاوروف: آماده همکاری با یگان‌های کرد و آشوری‌های سوریه هستیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از نزدیک تحولات داخلی در جبهه‌های مخالفان مسلح سوری از جمله ائتلاف "گروه‌های دموکرات سوریه" را که اخیرا تشکیل شد، دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مجلس دومای روسیه در واکنش به تشکیل ائتلافی جدید از یگان‌های حمایتی مردم کرد و دیگر گروه‌ها که در نبرد علیه داعش در شمال سوریه بویژه در اطراف شهر کوبانی در اواخر سال میلادی گذشته تا اوایل سال جاری مشارکت داشتند، گفت: ما تحرکات این ائتلاف را دنبال می‌کنیم. در این ائتلاف گروه‌های مسلح بسیاری وجود دارند. در جبهه‌ها گروه‌های متعددی هستند که ما آنها را تروریستی به شمار نمی‌آوریم که از جمله آنها یگان‌های کرد و شبه نظامیان مسیحی آشوری هستند. ما آماده همکاری با تمامی آنها هستیم.

وی همچین با درخواست از غرب برای کمک به مسکو برای برقراری ارتباط با آن گروه‌های مسلح، افزود: این چیزی است که ما از آنهایی که تاثیری بر این گروه‌ها دارند و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، می‌خواهیم، اگر این گروه‌ها واقعا مخالف رادیکالیسم و تروریسم باشند، ما برای برقراری تماس با آنها و همکاری تلاش می‌کنیم.

لاوروف تصریح کرد: ما به همکاری عملی با عربستان، ترکیه و دیگر کشورها در منطقه برای حل و فصل بحران سوریه اهمیت می‌دهیم. ما آماده همکاری قوی با تمامی کشورها از جمله کشورهایی هستیم که مستقیما با خطر تروریسم مواجه هستند.

وی عنوان داشت: تلاش‌های غرب برای مانع تراشی مقابل ایجاد نظام جهانی عادلانه، به گسترش آشوب می‌انجامد. این تلاش‌های غرب با هدف جلوگیری از ایجاد جهانی چند قطبی است، که مخالفت روز افزونی را در سطح جهان به دنبال دارد.

انتهای پیام

کد N989718

وبگردی