آفتاب

عریقات: قصد محاکمه بین‌المللی نتانیاهو را داریم

عریقات: قصد محاکمه بین‌المللی نتانیاهو را داریم

دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، تصمیم دارد در خصوص ارجاع سه پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی اطلاعات جمع آوری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد: تصمیم دارم جمع آوری اطلاعات در خصوص ارجاع سه پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی را آغاز کنم که این پرونده‌ها مربوط به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، موشه یعالون، وزیر جنگ و نیز فرماندهان دستگاه امنیتی اسرائیل است که به دلیل کشتار مردم در قدس و اراضی فلسطین محکوم هستند.

عریقات تصمیم کمیته چهارجانبه صلح برای عدم حضور در منطقه در شرایط کنونی به منظور مهار بحران را یک اشتباه بزرگ توصیف کرد.

عریقات دولت تل‌آویو را مسئول کامل حوادث کنونی فلسطین دانست و وضعیت فعلی را نتیجه عادی خشونت و فساد سیاسی و اخلاقی در دولت نتانیاهو دانست که ترجیح می‌دهد در برخورد با مسائل سیاسی از راه حل‌های امنیتی استفاده کند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در سایه نگرانی از گسترش دامنه انتفاضه قدس، با ارسال پیام‌هایی از طریق برخی کشورهای عربی از جمله مصر و اردن به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آمادگی خود برای عقب‌نشینی از اقدامات اتخاذ شده علیه مسجد الاقصی را اعلام کرده است.

به نقل از روزنامه المستقبل لبنان، برخی مقامات فلسطینی معتقدند که پیام طرف صهیونیستی درباره عقب‌نشینی از این اقدامات در شرایط کنونی کافی است و نیازی به گسترش دامنه درگیری‌ها نیست؛ به ویژه که تل‌آویو چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم به طرف فلسطینی اعلام کرده است که اقدامات سختی در قبال تظاهرات و عملیات‌های فلسطینیان اتخاذ خواهد کرد و در صورت عدم توقف اعتراضات، این تحرکات را به خاک و خون خواهد کشید.

این مقامات صهیونیستی مدعی هستند که اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی اجازه انجام "اقدامات نمایشی" و ریسک بدون در نظر گرفتن نتایج آن را نمی‌دهد و رژیم صهیونیستی از این مساله برای ارتکاب فجیع ترین جنایت‌ها استفاده خواهد کرد.

البته حتی در صورتی که این پیام‌ها صحت داشته باشد و تل‌آویو بخواهد از تصمیماتش علیه مسجد الاقصی عقب‌نشینی کند، این تصمیم مساله موقتی و صرفا یک مانور سیاسی برای فرو نشاندن آتش خشم ملت فلسطین و کاستن از شدت درگیری‌ها و عملیات آنها خواهد بود.

انتهای پیام

کد N989653

وبگردی