آفتاب

ایران و چین بزرگ‌ترین نگرانی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا

ایران و چین بزرگ‌ترین نگرانی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی خود مدعی شدند ایران، چین و تغییرات آب و هوایی بزرگ‌ترین تهدیدات علیه آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نامزدهای دموکرات انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری در آمریکا شب گذشته در اولین مناظره انتخاباتی خود که در لاس و گاس برگزار شد، به مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی پرداختند و ایران، چین و تغییرات آب و هوایی را اصلی‌ترین تهدید علیه کشورشان هستند.

هیلاری کلینتون، نامزد پیش‌رو حزب دموکرات آمریکا در این انتخابات و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در این مناظره گفت که ایران و جمهوری‌خواهان از مشکلات این کشور هستند.

هم‌چنین جیم وب، دیگر نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال آینده در سخنان خود از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد و گفت که ایران در حال قوی‌تر شدن در منطقه خاورمیانه است و ما با توافق هسته‌ای این پیام را رسانده‌ایم که ما در این توازن مهم قدرت میان ایران و بزرگ‌ترین متحد خود در منطقه، یعنی اسراییل و عربستان جایگاه بزرگ‌تر ایران را پذیرفته‌ایم. این موضع ما را در جایگاه ضعف قرار می‌دهد و فکر می‌کنم اقداماتی که در چند هفته اخیر شاهد آن بوده‌ایم (عملیات نظامی روسیه در سوریه) را تقویت کرده است.

مارتین اومالی نیز که یکی دیگر از نامزدهای دموکرات در این انتخابات محسوب می‌شود در مناظره شب گذشته گفت که ایران هسته‌ای، گسترش داعش و تغییرات آب و هوایی تهدیدات اصلی امنیتی علیه آمریکا هستند.

انتهای پیام

کد N989537

وبگردی