آفتاب

کارشناسان هندی و چینی: حملات هوایی روسیه به آزادی سوریه کمک می‌کند

کارشناسان هندی و چینی: حملات هوایی روسیه به آزادی سوریه کمک می‌کند

کارشناسان می‌گویند، ابتکار عمل روسیه در ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه مشترک علیه داعش بسیار مهم است و ممکن است موجب بهبود روابط مسکو و واشنگتن شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وانگ چنگ، محقق مرکز مطالعات امور بین‌الملل در این باره می‌گوید: ارتش سوریه در حال حاضر به حملات بسیاری نیاز دارد. بدون چنین حمایتی، کل مناطق این کشور به اشغال تروریست‌های داعش درمی‌آید.

این کارشناس چینی ادامه می‌دهد: به نظر من روسیه شرایط سوریه را به خوبی ارزیابی می‌کند و مطابق با این ارزیابی‌ها دست به اقدام می‌زند. غرب باید در نظر بگیرد که روسیه می‌تواند از منافع خود و متحدانش دفاع کند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود، این کشور از اقدامات روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه حمایت می‌کند.

وانگ چنگ خاطرنشان می‌کند: این موضع اساسی ماست. کشورهای غربی هم پیشتر تصمیم خود برای استفاده از نیروی نظامی در سوریه را گرفته‌اند. تصمیم روسیه برای استفاده از نیروهای مسلح‌اش در موارد مشخص ایجاد تعادل می‌کند.

فنگ شائولی، مدیر مرکز مطالعات روسیه در وزارت آموزش چین نیز درباره ورود روسیه به میدان سوریه می‌گوید، ابتکار عمل روسیه در ایجاد یک ائتلاف گسترده برای مبارزه مشترک علیه داعش بسیار مهم است و ممکن است به بهبود روابط مسکو و واشنگتن منجر شود.

شائولی ادامه می‌دهد: روسیه همواره ابتکار عمل‌های مهمی را در مواقع کلیدی اتخاذ می‌کند و با آن مسیر شرایط را تغییر می‌دهد.

به گفته این کارشناس چینی، وجود تهدیدی جدی علیه منافع هر دو کشور شرایطی را برای بازنگری روابط و تسهیل آن در جهت همکاری فعالانه ایجاد کرده است.

معاون بنیاد تحقیقاتی "ناندان اونیک ریشنان" هند نیز نظری مشابه دارد: نیروهای هوا فضای روسیه به ارتش سوریه کمک می‌کند تا کشور را بدون بمباران‌های گسترده از شر گروه‌های تروریستی آزاد کند.

وی تاکید می‌کند: من معتقدم اقدامات مشترک روسیه، ایران و عراق در چارچوب قوانین بین المللی و همکاری با دولت مشروع سوریه می‌تواند تروریسم را شکست دهد.

انتهای پیام

کد N989504

وبگردی