آفتاب

شورای همکاری خلیج‌فارس از اسرائیل سیستم دفاع موشکی می‌خرد

شورای همکاری خلیج‌فارس از اسرائیل سیستم دفاع موشکی می‌خرد

وزیر خارجه بحرین از تمایل این کشور و دیگر شرکایش در شورای همکاری خلیج فارس برای مذاکره با تل‌آویو و خرید سامانه‌های دفاع موشکی "گنبد آهنین" و "فلاخن داوود" از اسرائیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، خالد بن محمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین در این باره گفت، علاوه بر بحرین دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان، امارات، قطر و کویت برای خرید سلاح‌های اسرائیلی ابراز تمایل کرده‌اند.

محمد ادامه داد: اسرائیلی‌ها گنبد آهنین کوچک دارند و ما نمونه بسیار بزرگتر آن را در شورای همکاری خلیج فارس خواهیم داشت.

وزیر خارجه بحرین خاطرنشان کرد، در نتیجه توافق هسته‌ای ایران که منجر به رفع تحریم‌ها علیه تهران می‌شود، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیلی تمایل پیدا کرده‌اند.

خالد بن محمد گفت: این توافق به ایران اجازه خواهد داد تا از این پس به اندازه‌ای که برای نابودی هر سیستم دفاعی که در خلیج فارس ساخته شود، موشک ذخیره کند.

سیستم‌های دفاع موشکی گنبد آهنین که به طور مشترک به وسیله اسرائیل و آمریکا ساخته می‌شود، از طریق آمریکا خرید و فروش می‌شوند.

این سیاستمدار بحرینی در ادامه اظهاراتش مدعی شد ایران همواره در تلاش بوده است تا دولت‌های عرب حوزه خلیج فارس را تضعیف و سرنگون کند.

وزیر خارجه بحرین در حالی این اظهارات را بیان کرد که برای دیدار با همتای انگلیسی‌ خود به لندن سفر کرده بود.

علاوه بر سیستم دفاعی گنبد آهنین این قرارداد همچنین شامل موشک‌های رهگیری دوربردتری همچون سیستم دفاع موشکی "فلاخن داوود"می‌شود.

سیستم دفاع موشکی فلاخن داوود (دیوید اسلینگ) که برای رهگیری موشک‌های میان برد، موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین

ساخته شده در کنار دو سیستم "گنبد آهنین" در برابر موشک‌های کوتاه برد و "پیکان" در برابر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با همکاری آمریکا و اسرائیل و با هدف تامین امنیت هوایی این رژیم طراحی و ساخته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N989492

وبگردی