آفتاب

ارتش سوریه آماده عملیات زمینی در حلب/تکمیل مقدمات پیشروی ارتش در حومه حمص

ارتش سوریه آماده عملیات زمینی در حلب/تکمیل مقدمات پیشروی ارتش در حومه حمص

دو مسوول برجسته سوری اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهایی از حزب‌الله با حمایت حملات هوایی روسیه آماده حمله زمینی علیه مخالفان در حلب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، این دو مسوول آگاه که در جریان طرح‌ها در این منطقه هستند و خواستند نام‌هایشان فاش نشود، گفتند: تعداد زیادی از نیروهای ارتش سوریه و نیروهای ویژه حزب‌الله ظرف روزهای گذشته جمع شده‌اند و آماده این حمله هستند و مقدمه‌چینی‌های میدانی گسترده در این منطقه کاملا مشخص است.

این منابع گفتند: تصمیم برای نبرد حلب اتخاذ شده و در آینده بسیار نزدیک نیز اجرایی می‌شود. با این حمله دامنه حملاتی که هفته گذشته علیه تروریست‌ها در استان حماه در غرب سوریه آغاز شد، گسترده‌تر می‌شود.

در همین حال آمادگی‌های نظامی در حومه شمالی حمص برای پیشروی‌های ارتش سوریه صورت می‌گیرد و پشتیبانی‌های هوایی روسیه نیز نقش آشکاری را در برتری نیروهای سوری در این منطقه ایفا می‌کند.

این آمادگی‌های لجستیکی و نظامی در پیچیده‌ترین جبهه‌ها علیه افراد مسلح در شمال حمص صورت می‌گیرد که هدف از آن مرتبط ساختن مجدد حمص به حماه از طریق مسیر بین‌المللی میان آن دو است.

در همین حال یک افسر سوری گفت: نیروهای ما در بالاترین سطح آمادگی برای نبرد قرار دارند تا به سمت حومه شمالی حمص پیشروی کنند و تروریسم را از بین ببرند. طرح‌هایی تدوین شده است و این طرح‌ها به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و نیروهای لازم برای اجرای این ماموریت‌ها آماده شده است.

در همین حال جنگنده‌های روسیه در حملاتشان پایگاه‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند و ارتش سوریه به پیشروی خود در این منطقه ادامه می‌دهد و پس از درگیری‌ها با داعش منطقه آزاد و اطراف کوه عنتر را پس‌ گرفته است و این حملات در سایه افزایش اختلافات و درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح در این منطقه صورت می‌گیرد.

جنگنده‌های روسی 14 حمله علیه مواضع جبهه النصره، جیش المجاهدین و احرار الشام در مناطقی در حومه شمالی حلب داشتند.

منابع می‌گویند که داعش پیش‌بینی نمی‌کرد که حمله غافلگیرانه‌ای به این مناطق که دو روز قبل آنجا را اشغال کرده بود، صورت بگیرد.

اهمیت منطقه آزاد در این است که ارتش سوریه حاشیه امنی را برای نیروهای مستقر در سیفات و شهر صنعتی در الشیخ نجار به وجود می‌آورد.

آنچه که این عملیات سریع ارتش سوریه را برجسته می‌کند این است که در طول روز صورت می‌گیرد و در واقع تغییر آشکار در استراتژی حملات نظامی ارتش سوریه صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N989380

وبگردی