آفتاب
مدیرکل دامپزشکی استان:

قاچاق دام سبک زنده از کرمانشاه به عراق به صفر رسیده‌ است

قاچاق دام سبک زنده از کرمانشاه به عراق به صفر رسیده‌ است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با روند خوب صادرات دام زنده در استان می‌توان گفت قاچاق دام سبک به عراق تقریبا به صفر رسیده است.

دکتر نادر پرور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به برقراری صادرات دام زنده از استان از شهریور سال گذشته، اظهار کرد: طی حدود یک‌سال اخیر 350 هزار راس دام زنده از استان صادر شده که عمدتا نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی معتقد است، صادرات دام هم سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی خوبی را در پی دارد و هم قاچاق دام را کاهش می‌دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته دام بدون هیچ نظارت و بدون برند خاصی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد، افزود: در گذشته فرصت فقط در اختیار عده‌ای سودجو بود.

پرور، تعداد کنونی صادرکنندگان فعال دام زنده در استان را 200 نفر، اعلام و تاکید کرد: اکنون صادرات به صورت بهداشتی و با رعایت الزامات، قرنطینه‌ای انجام می‌شود و پویایی صنعت و صادرات را در پی دارد.

وی از صادرات 83 تن مرغ منجمد و 13 هزار تن خوراک دام طی یک سال اخیر خبر داد و تاکید کرد: صادرات مرغ منجمد ضروری است. برای این منظور باید کشتارگاه‌های ما توسعه یابند و به خط دو مجهز شوند.

پرور با بیان اینکه کرمانشاه پتانسیل صادرات مرغ، دام سنگین و حتی ماهی را به کشورهای دیگر خصوصا عراق دارد، تاکید کرد: متاسفانه تاکنون اقدامی برای صادرات آبزیان در استان صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N989378

وبگردی