آفتاب

انتقاد رسایی ، علیپور و خسروی از نحوه تصویب جزییات طرح برجام

انتقاد رسایی ، علیپور و خسروی از نحوه تصویب جزییات طرح برجام

در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان در حین ارایه پیشنهادات خود نسبت به نحوه تصویب جزییات طرح برجام در مجلس انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علیرضا خسروی نماینده سمنان نیز اظهار کرد: روز گذشته در مجلس اجازه ندادید دموکراسی اجرایی شود و شاید عجله در بخش‌های مختلف با آنچه که درباره‌ی جلوگیری کردن از نفوذ مد نظر بود اجرایی نشد. رئیس مجلس برجام را سزارین کرد و ناقص متولد شد.

همچنین کمال علیپور نماینده قائمشهر نیز طی سخنانی اظهار کرد: ای کاش هیات رئیسه می‌گفت قصد دارد ظرف 15 دقیقه برای مساله‌ای که قرار است ده تا 20 سال سیاست خارجی کشور ما را بسازد رای گیری کند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران هم به عنوان یکی دیگر از نمایندگانی که در جریان رسیدگی به ماده 5 این طرح صحبت می‌کرد با توجه به این که ابوترابی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت به وی اجازه بیان نظر داد گفت: از اخلاق‌مداری شما متشکریم برای این که نمایندگان پیشنهادات خود را مطرح نکنند اجازه می‌گیرید. روز گذشته این اتفاق نیفتاد و مهمترین بحث سیاست خارجی کشور در یک ربع بررسی شد.

نماینده مردم تهران درباره‌ی پیشنهاد مطرح شده مبنی بر حضور نابینایان در انتخابات مجلس نیز اظهار کرد: اکنون در بسیاری از پارلمان‌ها نمایندگانی وجود دارند که نابینا هستند اما نابینایی مانع نمی‌شود تا کسی فعالیت اجتماعی نداشته باشد وبا توجه به فناوری‌هایی که امروز دربازار موجود است بسیاری از این نقایص پوشانده می‌شود.

رسایی افزود: آنچه در مجلس ملاک است و کمک می‌کند به جای این که بیشتر بصری باشد سمعی است. شاید بعضی وقتها آدم چشم هم نداشته باشد که بعضی از کارهای غیر قانونی که رئیس جلسه انجام می‌دهد را ببیند که این شاید خیلی بهتر هم هست.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر نیز چنین افرادی حضور دارند گفت: هیچ دلیلی ندارد که با این مساله مخالفت کنیم. این افراد خیلی وقت‌ها بصیرت و فهمشان از کسانی که بینا هستند بیشتر است. علاوه بر این مردم تصمیم می‌گیرند که به این افراد رای دهند یا خیر.

رسایی افزود: البته در مجلس تریبون است که در اختیار یک نماینده وجود دارد و زبان یک نماینده باید کار کند واین تریبون اگر در اختیار نماینده باشد بهتر می‌تواند از خودش دفاع کند.

انتهای پیام

کد N989335

وبگردی