آفتاب

سفر رییس جمهوری کره جنوبی به آمریکا

سفر رییس جمهوری کره جنوبی به آمریکا

رییس جمهوری کره جنوبی در حالی وارد آمریکا شد که به دنبال گفت‌وگو با همتای خود به منظور ارتقای روابط دوجانبه و همکاری با واشنگتن به منظور جلوگیری از تحرکات احتمالی کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون-های، رییس جمهوری کره جنوبی قرار است با باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه دیدار و گفت‌وگو کند که این چهارمین نشست این دو از فوریه 2013 است که پارک گئون-های رییس جمهور کره جنوبی شد.

سئول و واشنگتن پرتاب ماهواره‌ای از سوی کره شمالی را پوششی برای آزمایش موشک بالستیک می‌دانند که براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از انجام آن منع شده است.

پارک گئون های و همتای آمریکایی‌اش همچنین قرار است درباره چگونگی واکنش نشان دادن به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و از سر گیری مذاکرات با این کشور به منظر خلع سلاح اتمی به گفت‌وگو بپردازد؛ مذاکراتی که در آخرین بار در دسامبر 2008 برگزار شد.

روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی همچنین قرار است درباره راه‌های تقویت بیشتر همکاری‌های خود به گفت‌وگو بپردازند. سئول متحد اصلی واشنگتن است و حدود 28 هزار و 500 تن از پرسنل نظامی آمریکا در کره جنوبی مستقر هستند تا به عنوان عامل بازدارنده در مقابل کره شمالی قرار بگیرند.

پارک گئون های ماه گذشته میلادی با شی جینپینگ، همتای چینی خود در پکن دیدار کرد.

کره جنوبی، ژاپن و چین قرار است در پایان ماه جاری میلادی یا آغاز ماه آتی میلادی نشست سه جانبه‌ای داشته باشند. این نشست‌ها از مه 2012 و همزمان با تنش‌ها میان سه کشور در عدم پذیرش نظامی‌گری ژاپن در دوران جنگ دوم جهانی توسط توکیو برگزار نشده است.

انتهای پیام

کد N989326

وبگردی