آفتاب

مخالف مجلس با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات

مخالف مجلس با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات

مجلس شورای اسلامی با مسکوت ماندن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در جلسه علنی امروز 25 نفر از نمایندگان درخواست مسکوت ماندن این طرح را ارائه کردند و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان به عنوان یکی از متقاضیان اظهار کرد: یکی از مباحث مربوط به همزمان انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و در این راستا با توجه به مطرح شدن انتخابات الکترونییک نیازمند بودیم که دولت در قالب یک لایحه یا ماده واحده آن را ارائه کند؛ چرا که طرح قابلیت بررسی ندارد.

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان نیز در مخالفت با پیشنهاد مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: همانطور که پیشنهاددهنده مطرح کردند که کاش زودتر به این بحث ورود می‌کردیم بنده هم معتقدم کاهش تقاضای مسکوت ماندن پیش از این که مواد مهمی از این طرح از جمله الکترونیکی بودن به تصویب برسد ارائه می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم فضا برای برگزاری سالم‌تر انتخابات و مشارکت بیشتر فراهم شود و آنچه مسلم است این است که تلاش کنیم فضای مناسبی در این ایام به وجود آید.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد مسکوت ماندن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به رای گذاشته شد که از مجموع 195 نماینده حاضر با 46 رای موافق، 100رای مخالف و 13 رای ممتنع مورد قبول نمایندگان واقع نشده و به تصویب نرسید.

انتهای پیام

کد N989227

وبگردی