آفتاب

اولاند به دنبال مشتریانی جدید برای ناوهای فرانسوی

اولاند به دنبال مشتریانی جدید برای ناوهای فرانسوی

رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن ابراز امیدواری نسبت به یافتن مشتریانی جدید برای ناوهای جنگی فرانسه، بر مشارکت پاریس با دیگر کشورها در خصوص فروش ناوهای جنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد، کشورش آماده است تا در خصوص فروش ناوهای جنگی میسترال با دیگر کشورها قرارداد ببندد.

اولاند در بازدید از کارگاه کشتی‌سازی «STX» واقع در غرب فرانسه اظهار داشت، روسیه پذیرفته که قرارداد خرید ناوهای میسترال از فرانسه لغو شود.

وی با اشاره به تجهیزاتی که قرار بود روسیه پس از خریداری دو ناو میسترال، به آن ها بیافزاید، به خبرنگاران گفت: این احتمال وجود دارد که قرارداد مشابهی با مصری‌ها امضا شود.

با لغو قرارداد فروش این دو ناو به روسیه، فرانسه باید نزدیک به 950 میلیون یورو به روسیه غرامت پرداخت کند. با آن که پاریس تاکید می‌کند این مبلغ با قراردادهای مشابهی که با قاهره بسته شده جبران خواهد شد، اما دو گزارش پارلمانی نشان می دهد از فسخ قرارداد روسیه، بین 200 تا 250 میلیون یورو به فرانسه خسارت وارد می شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه بار دیگر از تصمیم خود مبنی بر لغو قرارداد فروش میسترال‌ها به روسیه دفاع کرد و اظهار داشت: فروش این دو ناو به کشوری که در حال جنگ است، ممکن نبود. ناوها باید به کشوری فروخته شود که به دفاع از امنیت خود پرداخته و کسی را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N989084

وبگردی